شناسهٔ خبر: 47187892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رهگیری ۶۹ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی/ دو منطقه قم همچنان قرمز است

گروه استان‌ها- رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در طرح شهید سلیمانی در قم از آذرماه سال قبل تاکنون، ۶۹ هزار و ۲۱۰ نفر رهگیری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، سیامک محبی امروز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با اشاره به روند کاهش میزان بستری قطعی در استان اظهار داشت: در خصوص افراد مبتلا به ویروس نیز کاهش آمار نسبت به هفته قبل ثبت‌شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم افزود: در هفته قبل 17 هزار تست کرونا در قم انجام شد که در هفته جاری به 11 هزار و 698 تست رسید و در این میان 2 هزار و 256 تست مثبت داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه میزان تست مثبت در هفته گذشته 56.6 درصد گزارش شد تصریح کرد: این رقم در این هفته به 49 درصد رسید، همچنین شاهد کاهش بیماران بستری و بدحال در مراکز درمانی بوده‌ایم.

محبی با بیان اینکه قم در وضعیت نارنجی قرار دارد عنوان کرد: هیچ‌یک از مناطق قم، در وضعیت آبی نیست و دو منطقه نیز در مناطق قرمز هستند و باید مراقبت‌های لازم اتخاذ شود تا وارد موج جدیدی نشویم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه بیماران به مطب‌های خصوصی، باید اطلاعات بیماران مبتلا به کرونا برای رهگیری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد، اما همکاری لازم اتفاق نمی‌افتد و کمتر از 10 پزشک این اطلاعات را از طریق فضای مجازی در اختیار علوم پزشکی قرار داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اذعان کرد: در طرح شهید سلیمانی در قم از آذرماه سال قبل تاکنون، 69 هزار و 210 نفر رهگیری شدند، همچنین در موج سوم کرونا هفت هزار و 21 نفر مورد رهگیری قرار گرفتند.

وی افزود: 98 درصد از افراد شناسایی شده در این طرح، رهگیری شدند که در این میان از 2 هزار و 256 بیمار شناسایی شده تعداد 2 هزار و 93 نفر به دلیل همکاری قابل ره‌گیری بودند.

محبی با اشاره به اینکه در مجموع 128 هزار و 609 تست در طرح شهید سلیمانی انجام و سه هزار و 566 مورد مثبت شناسایی شدند گفت: یک هزار و 356 مورد نیز مراقبت در منزل انجام گرفت، در مجموع این طرح تأثیر زیادی در کاهش مبتلایان داشت.

وی در مورد واکسیناسیون اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 24 هزار دز واکسن در استان تزریق‌شده است و افراد سالمند در اولویت تزریق واکسن‌اند، دراین‌باره 22 هزار نفر در قم در گروه سنی 75 سال به بالا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: از هفته آینده گروه سنی 70 تا 75 سال جهت دریافت واکسن دعوت می‌شوند، اگرچه یکی از دغدغه‌ها، عدم اعتماد مردم به واکسن است و فقط 5 هزار نفر در گروه سنی 75 به بالا واکسینه شدند.

انتهای پیام/457/ش

نظر شما