شناسهٔ خبر: 47187853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات محدودیت‌های ترافیکی در استان مرکزی

گروه استان‌ها-معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تشریح جزئیات اجرای طرح ممنوعیت تردد ویژه عید سعید فطر گفت: شرایط ما در کل استان شکننده است بنابراین تقاضا داریم از هر گونه تردد غیر ضرور حتی در بین شهرهای استان نیز خودداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، حفظ سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و محدود کردن رفت و آمدها و سفرها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله اقدامات مهمی است که در ایام تعطیلات عید سعید فطر می‌تواند موجب کاهش زنجیره انتقال این بیماری شود و در واقع منع سفر و ایجاد محدودیت‌های تردد یکی از عواملی است که می‌تواند از بروز پیک پنجم و تشدید این ویروس منحوس جلوگیری کند.

بهروز اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به ممنوعیت تردد در تعطیلات عید فطر اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور از امروز سه شنبه مورخ 21 اردیبهشت‌ماه تا روز شنبه 25 اردیبهشت ماه محدودیت سفر در سراسر کشور و تمام شهرها اعمال می‌شود.

وی افزود: در استان مرکزی نیز مانند سایر نقاط کشور از امروز پلاک‌های بومی نمی‌توانند از استان خارج شوند و همچنین خودروهای غیربومی نیز اجازه ورود به استان را ندارند و این ممنوعیت تردد تا روز شنبه تا ساعت 12 ظهر ادامه دارد.

معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: توصیه بنده این است که هم استانی‌های عزیز در صورتی که کار ضروری و حیاتی ندارند حتی بین شهرهای استان نیز تردد نکنند.

اکرمی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان محلات، بیان کرد: شرایط ما در کل استان شکننده است و از این بابت یک نگرانی جدی وجود دارد و از همشهریان و هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم در این تعطیلات پیش رو از هر گونه تردد غیر ضرور حتی در بین شهرهای استان نیز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرهیز کنند.

 سرهنگ سیدعلی حسینی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اجرای طرح‌های ممنوعیت تردد در استان مرکزی اظهار داشت: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های تردد در سطح استان مرکزی همانند سایر نقاط کشور اعمال می‌شود.

 وی افزود: این محدودیت تردد از 12 ظهر 21 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ساعت 12روز 25 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد به طوری که در این بازه زمانی خروج پلاک‌های بومی از استان و ورود پلاک‌های غیربومی به استان ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی عنوان کرد: تردد پلاک‌های بومی در سطح استان بلامانع است، اما از عموم مردم تقاضا داریم تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری و ترددهای بین شهری در استان هم به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا خودداری کنند

 حسینی خاطرنشان کرد: مبالغ در نظر گرفته شده برای جریمه متخلفان نقض محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز معادل 10 میلیون ریال و در شهرهای نارنجی و زرد معادل 5 میلیون ریال است.

وی با اشاره به برخورد با ترددهای شبانه هم گفت: برخورد با ترددهای شبانه در استان مرکزی تشدید می‌شود و محدودیت‌های تردد شبانه هم از ساعت 22 تا 0300 بامداد ادامه دارد و برابر طرح، رانندگان متخلف به میزان 200 هزار تومانجریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی افزود: در تعطیلات پایان هفته ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین خودروهای وانت‌بار با پلاک شخصی که در امر جابجایی و ارزاق عمومی فعالیت دارند، فاقد هر گونه ممنوعیت تردد هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین مجوزهایی که از سوی فرمانداری‌ها برای برخی افراد از قیبل پزشکان، کادر درمانی و برخی مشاغل خاص قبل از ورود به این ایام صادر شده هم اگر دارای اعتبار باشند از این قاعده مستثنی هستند.

انتهای پیام/712/ش

نظر شما