شناسهٔ خبر: 47187739 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

اعتراض هماهنگ و جنگ «سه‌جانبه» در تراکتور

اعتراض بازیکنان تراکتور به عدم دریافت مطالباتشان با سکوت مالک این باشگاه و حمله تند رئیس هیات مدیره به بازیکنان همراه شد تا اختلافات داخلی به جان یکی از نمایندگان ایران در آسیا بیفتد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتور تبریز پس از موفقیت در صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا با مشکلات زیاد داخلی روبرو شد تا مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این باشگاه یکی پس از دیگری استعفا دهند. عدم پرداخت مطالبات اعضای تیم باعث شد مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به استانبول بروند تا با محمدرضا زنوزی مالک باشگاه که اکثر روزهای سال را خارج از ایران است، جلسه‌ای را برگزار کنند.

تراکتوری‌ها در حالی خود را برای بازی با صنعت نفت آبادان در هفته بیست و سوم آماده می‌کنند که بازیکنان این تیم با این دلیل که مسئولان باشگاه به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند از حضور در تمرینات سر باز زدند تا تمرین روز سه شنبه سرخپوشان تنها با هشت بازیکن برگزار شود.

درحالی که بازیکنان تراکتور مدعی شده اند در سه ماه گذشته مطالبات خود را دریافت نکرده اند، عباس الیاسی رئیس هیات مدیره این باشگاه حمله تندی به استوری هماهنگ بازیکنان داشته و این اقدام انها را «نمک نشناسی» قلمداد کرده است.

عباس الیاسی در واکنش به اعتراض بازیکنان و انتشار استوری مشترک در فضای مجازی، به رسانه رسمی تیم تراکتور گفته است: باشگاه تراکتور به تمامی تعهدات خود درخصوص قرارداد بازیکنان عمل کرده و اقداماتی از این نظیر از طرف برخی افراد خارج از باشگاه و با هدف ایجاد حاشیه و کمرنگ کردن دستاوردها و موفقیت‌های اخیر صورت گرفته است. میانگین پرداختی به بازیکنان بین ۶۰ الی ۷۰ درصد است، این درحالی است که تیم تهرانی صدرنشین لیگ‌برتر، اخیراً میزان پرداختی خود را به ۴۰ درصد رسانده است.

با بازیکنان برخورد خواهد شد

الیاسی با تاکید بر اینکه باشگاه قاطعانه با این اقدام بازیکنان برخورد خواهد کرد، افزود: این باشگاه با سرمایه و اعتبار بخش خصوصی در عرصه ملی و بین المللی آبروداری کرده و اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای که با تحریک برخی افراد بیرونی برای تیم حاشیه درست می‌کنند، با احساسات میلیون‌ها هوادار بازی کنند و قطعا کمیته انضباطی باشگاه در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع و صدور احکام جریمه‌ای اقدام خواهد کرد.

آقایان باید خجالت زده باشند

عباس الیاسی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: همانگونه بارها اعلام کرده‌ایم هیچ اسمی بزرگتر از تراکتور نیست و آقایان باید خجالت زده باشند که مالک باشگاه در چنین وضعیت اقتصادی به تعهدات خود پایبند بوده و حتی با درخواست افزایش مبلغ قرارداد چندین بازیکن که قرارداد بلند مدت داشتند، موافقت نموده و حالا به جای قدردانی، اعتراض کرده و تیم را به حاشیه می‌برند.

رفتار بازیکنان نمک نشناسی است

وی اضافه کرد: مالک باشگاه می‌توانست براساس قانون و طبق قرارداد تا پایان مدت قرارداد سه، چهار ساله این بازیکنان، همان مبالغ توافق شده اولیه را پرداخت کند امّا برای بالا بردن روحیه و انگیزه بازیکنان، با افزایش چند برابری مبلغ قراردادشان موافقت کرد و آقایان اینگونه جواب محبت ایشان را دادند، این اقدام مصداق بارز نمک نشناسی است.

دلایل استعفای مدیرعامل و ...

عباس الیاسی همچنین از استعفای مدیر عامل و چند عضو هیات مدیره باشگاه خبر داد و بیان داشت: این نفرات به عنوان تیم اقتصادی وارد بدنه باشگاه شده بودند که پس از ناتوانی در اجرای برنامه‌ها، استعفا دادند و طی روزهای آینده اعضای جدید هیات مدیره و مدیرعامل معرفی می‌شوند.

رئیس هیات مدیره باشگاه تراکتور در شرایطی پاسخ تندی به بازیکنان این تیم داده و تاکید کرده که با آنها برخورد خواهد شد که پاسخی برای سفر دو بازیکن باتجربه این تیم به ترکیه نداشته و اشاره ای هم به دست بردن در قرارداد چند بازیکن پیشین این تیم نداشته است.

محمدرضا زنوزی که اکثر روزهای سال را در روسیه یا ترکیه سپری می کند و همین دوری از تیم حاشیه ها را افزایش داده است، در تراکتور همان راهی را می روند که در ماشین سازی رفت و در نهایت به خاطر عدم توانایی در تامین مالی ناچار به واگذاری این تیم شد.

زونوزی که سه سال پیش با وعده های رنگارنگ مالکیت تراکتور را در اختیار گرفت به جای آنکه این تیم را به عنوان یک تیم موفق خصوصی تبدیل کند با ایجاد مشکلات برای بازیکنان و فراهم کردن زمینه اعتراض آنها شرایط را برعکس کرده به گونه ای که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را وارد حاشیه های پرتعدادی کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما