شناسهٔ خبر: 47187696 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پیکر مسعود ولدبیگی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت

پیکر مسعود ولدبیگی طراح چهره‌پردازی مطرح کشور با حضور اعضای خانواده و تنی چند از دوستان و همکران این هنرمند فقید پیش از ظهر ۲۲ اردیبشت‌ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تدفین و به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم تشییع و خاکسپاری مسعود ولدبیگی طراح چهره‌پردازی مطرح کشور روز سه‌شنده (۲۱ اردیبهشت ماه) به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد. این هنرمند فقید در کنار مازیار پرتوی کارگردان نامدار سینمای کشورمان به خاک سپرده شد.

در این مراسم با توجه به محدودیت‌های کرونایی تعدادی از اعضای خانواده و تنی چند از همکاران و دوستان این هنرمند چون عبدالله اسکندری، منوچهر شاهسواری، بهار ارجمند، داریوش صالحیان، میترا آقامیری، فرهاد نجفی، انوشیروان تربتی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، مسعود ولدبیگی متولد ۱۳۱۴ در کرمانشاه بود و ابتدا در سال ۱۳۵۴ با سریال موفق آتش بدون دود به کارگردانی زنده‌نام نادر ابراهیمی کار گریم و چهره‌پردازی را آغاز کرد اما اوج هنرنمایی او به عنوان چهره‌پرداز سال ۱۳۶۳ با طراحی و چهره‌پردازی سریال ماندگار کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی رقم خورد.

زنده‌نام ولدبیگی که در کارنامه هنری خود طراحی و چهره‌پردازی بیش از ۵۰ اثر سینمایی و سریال تلویزیونی را با خود به همراه دارد برای طراحی و چهره‌پردازی سه فیلم پرده آخر به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی، زشت و زیبا فیلمی از احمدرضا معتمدی و از کرخه تا راین اثر درخشان و ماندگار ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سه سیمرغ بلورین چهره‌پردازی از جشنواره فیلم فجر شده بود.

طراحی و چهره‌پردازی فیلم‌هایی چون قرمز، ضیافت، دوئل و سریال هایی چون ستایش ۱،  کوچک جنگلی، خورشید شب، مختارنامه و معراجی ها از  دیگر آثار درخشان این هنرمند فقید در عرصه هنر چهره‌پردازی به شمار می رود.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما