شناسهٔ خبر: 47187428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لنگر انداختن کرونا در گیلان؛ ۱۴ شهرستان همچنان نارنجی‌ است

گروه استان‌ها- بیماری کرونا همچنان در گیلان تاخت‌وتاز می‌کند و در حال حاضر ۱۴ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، استان گیلان همچنان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و در حال حاضر 14 شهرستان این استان نارنجی‌پوش است.

طبق آخرین تغییر در رنگ‌بندی شهرستان‌های استان گیلان تنها سه شهرستان گیلان شامل تالش، شفت و املش در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برد.

 بحران کرونایی که از اسفند سال 98 استان گیلان را درگیر خودش کرده تاکنون چهار پیک را در این استان پشت سر گذاشته و اکنون گیلان با طغیان موج چهارم کرونا روبه‌رو است.

 سال گذشته با مجاهدت‌های کادر درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، بیماری کرونا در گیلان به مرحله مدیریت و کنترل رسید و شاهد کاهش آمار بستری‌شدگان به حدود 200 نفر در بیمارستان‌های گیلان بودیم

 با آغاز سال جدید و شدت گرفتن مسافرت‌ها موج جدیدی از کرونا در استان گیلان آغاز شد که تاکنون نیز تداوم داشته و قربانیان زیادی را می‌گیرد.

 اگرچه آمار بستری‌شدگان کرونایی در حال حاضر با آمار ماه‌های گذشته قابل قیاس نبوده و کاهش داشته اما همین میزان نیز آمار مطلوبی نبوده و کنترل آن نیازمند همراهی مردم است.

 به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 468 بیمار مبتلا به ویروس کووید 19 در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

 74 نفر از بیماران در 24 ساعت گذشته بستری شده‌اند همچنین 95 بیمار نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد که البته 5 نفر نیز امروز به این بخش منتقل شده‌اند.

با فرا رسیدن عید فطر و تعطیلات آخر هفته به دلیل احتمال آغاز مسافرت‌ها محدودیت‌های کرونایی جدیدی در گیلان آغاز شده و از ظهر فردا تا ظهر روز شنبه مسافرت به گیلان ممنوع است.

انتهای پیام/614

نظر شما