شناسهٔ خبر: 47187412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فهرست اولیه کاندیداهای شورای ائتلاف در اردبیل مشخص شد

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: پس از بررسی وضعیت داوطلبان ثبت نام‌کننده در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل، فهرست ۳۳ نفره کاندیداهای شورای ائتلاف در شهر اردبیل مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرفخرالدین زاهد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تدوین معیارها و شاخص‌های مدنظر شورای ائتلاف و ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، کارگروه تخصصی انتخابات شورای ائتلاف اسامی ۳۳ نفر از داوطلبان را جهت بررسی و قرار گرفتن در لیست نهایی و مشخص کرد.

وی افزود: ۵۲ داوطلب از سوی گروه‌ها و احزاب سیاسی، جریانات اجتماعی و فرهنگی و شخصیت‌های فعال جبهه انقلاب جهت قرار گرفتن در لیست شورای ائتلاف معرفی شده بودند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان داشت: کارگروه تخصصی براساس شاخص‌ها، سه برابر ظرفیت اعضای شورای شهر اردبیل را مشخص کرد تا پس از اخذ نظر کمیته سیاسی و شورای ائتلاف استان، مسیر و نحوه رسیدن به فهرست نهایی ۱۱ نفره مورد حمایت تعیین گردد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مدیریت شهری به حضور متخصصان در حوزه‌های مختلف و ضرورت حضور نمایندگان مناطق مختلف شهر در نظام تصمیم‌گیری، از همه گروه‌های تخصصی، قشری و منطقه‌ای از قبیل اعضای ادوار شورای شهر اردبیل، متخصصین رشته‌های عمران، حقوق و مدیریت، مدرسین دانشگاه‌ها و فرهنگیان در بین فهرست ۳۳ نفره حضور دارد و ترکیب به نوعی تعیین شده است که امکان حضور نمایندگان اقشار شهری و مناطق مختلف شهر اردبیل در فهرست نهایی مورد حمایت فراهم شود.

زاهد تصریح کرد: با توجه به تجربه انتخابات مجلس شورای اسلامی و موفقیت فوق‌العاده شورای ائتلاف و کار تشکیلاتی مستمر این شورا، مراجعات مکرر و تماس‌های مستمر و مردمی برای ارائه لیست توسط شورای ائتلاف در اردبیل و شهرستان‌ها بسیار بیش از انتظار شده است و این نویدبخش حرکت به سمت کار دسته جمعی و رای به لیست و برنامه و نه افراد، می‌باشد.

فهرست ۱۱ نفره طی دو هفته آینده اعلام خواهد شد

وی با بیان اینکه اقبال مردمی برای لیست نهایی شورای ائتلاف بالا است، تأکید کرد: با تعیین ساز و کار لازم در کمیته سیاسی و جلسه نهایی شورای ائتلاف استان، احتمالا حداکثر ظرف مدت دو هفته آینده فهرست نهایی ۱۱ نفره مورد حمایت شورای ائتلاف تعیین و اعلام گردد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل تشریح کرد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد اکثریت کرسی‌های شورای شهر اردبیل متعلق به کاندیداهای معرفی شده شورای ائتلاف خواهد بود؛ لذا در همین راستا ستاد مشترک ۱۱ کاندیدای نهایی شورای ائتلاف در اردبیل به طور کامل تشکیل شده و مسؤولان کمیته ها و مناطق نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و پس از تعیین ۱۱ نفر نهایی، نمایندگان آنها نیز به این ستاد اضافه خواهند شد.

وی در پایان از همکاری نزدیک و تنگاتنگ دفاتر نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی جهت کمک به تقویت جریان انقلابی و همراهی آن و همچنین عدم ورود نمایندگان اردبیل به معرفی لیست و یا اعلام حمایت احتمالی از کاندیدای خاص و اعتماد آنها به شورای ائتلاف، قدردانی کرد.

انتهای پیام/3463/

نظر شما