شناسهٔ خبر: 47187368 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد؛

توافق عراق با چین در زمینه سرمایه گذاری گازی در میسان

سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: وزارت نفت عراق با یک شرکت چینی بر سر سرمایه گذاری گاز موجود در استان میسان به توافق رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اخبار العراق، وزارت نفت عراق امروز چهارشنبه از اجرای مذاکرات با امریکا و چین برای سرمایه گذاری در زمینه گاز در ذی قار و میسان خبر داد.

«عاصم جهاد»، سخنگوی وزارت نفت گفت: عراق از طریق سرمایه گذاری گاز به تولید حدود ۱۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده و از همین رو طرح هایی از جمله اعلام طرح سرمایه گذاری به ارزش ۳ میلیاردی در شرکت نفت بصره تهیه کرده است که موجب افزایش سرمایه گذاری در زمینه گاز و افزایش تولید ۴۰ درصدی خواهد شد.

وی اشاره کرد که وزارت نفت عراق به زودی توافقی با شرکت «پیکر هیوز» یکی از شاخه های شرکت جنرال الکتریک برای سرمایه گذاری در زمینه گاز موجود در استان ذی قار امضا خواهد کرد.

سخنگوی وزارت نفت عراق همچنین افزود: وزارت نفت با یک شرکت چینی بر سر سرمایه گذاری گاز موجود در استان میسان به توافق رسید. دو استان میسان و ذی قار ظرفیت تولید خود را در حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهند داد.

وی تصریح کرد: مذاکرات پیشرفته ای با شرکت توتال در میدان گازی ارطاویه صورت گرفته و در نخستین مرحله ظرفیت تولید در حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

سخنگوی وزارت نفت عراق همچنین با اشاره به پالایشگاه کربلا و تلاش های برای خودکفایی در فرآورده های نفتی گفت: وزارت نفت دستاورد بزرگی در پروژه پالایشگاه نفتی کربلا محقق کرده است.

وی افزود: این پالایشگاه بخش عظیمی از تولید ملی عراق را پوشش می دهد و نیاز محلی را تامین می کند.

عاصم جهاد خاطرنشان کرد که در حال حاضر میزان تکمیل پروژه پالایشگاه کربلا حدود ۹۰ درصد است و امید است اوایل سال آینده مراحل آزمایشی آغاز شود که پس از بهره برداری از این پالایشگاه و نیز پروژه های دیگر، واردات متوقف می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما