شناسهٔ خبر: 47187328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج باب خانه هلال در شوشتر راه‌اندازی شد

اهواز - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شوشتر گفت: پنج باب خانه هلال در بخش مرکزی این شهرستان در آستانه عید سعید فطر راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

احمد علی آهنگر روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این خانه‌های هلال، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این خانه‌ها در روستاهایی که نسبت به دیگر روستاها در معرض بیشتر بلایای طبیعی قرار دارند راه‌اندازی شده است.

وی افزود: نقش آموزش کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه به عنوان یک ماموریت در کاهش تلفات جانی و مالی باعث شد تا هلال احمر نسبت به ترویج فرهنگ یادگیری کمک‌های اولیه و ارتقای عملکرد افراد در حوادث و سوانح اقدام کند.

رییس جمعیت هلال احمر شوشتر گفت‌:  برگزاری کلاس‌های آموزشی ، امداد نجات ، جذب نیروی داوطلبان و فراهم کردن آمادگی همگانی از جمله اهداف این خانه‌های هلال است.

بخشدار مرکزی شوشتر نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: هر خانه هلال در واقع نمایندگی جمعیت هلال احمر در سطح روستا است و کلیه خدمات مربوطه را به روستاییان ارایه می‌دهد.

رضا استکی افزود: بخشداری مرکزی در تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های هلال مشارکت لازم را انجام داده تا در مقابله با حوادث طبیعی تلفات را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایرنا هم‌اکنون ۱۴ خانه هلال در شهرستان شوشتر فعال هستند و قرار است تا پایان امسال ۶ باب خانه هلال دیگر به بهره‌برداری برسد.

نظر شما