شناسهٔ خبر: 47187058 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اخبار حوادث ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰؛

کشف ۲۰ میلیارد کالای قاچاق در گناوه/دستگیری ۱۱ سارق در شهرستان بوشهر

اخبار حوادث ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ را در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اخبار حوادث چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ را در این بسته خبری بخوانید.

کشف زمین خواری ۶ میلیاردی در دشتستان

فرمانده انتظامی دشتستان از کشف زمین خواری به ارزش ۶ میلیارد ریال در شهر برازجان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند بیان کرد: درپی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی دولتی حوزه شهر برازجان از سوی فردی زمین خوار وسودجو، تحقیقات و بررسی‌های لازم از سوی مأموران پلیس آگاهی دشتستان آغازشد.

او ادامه داد: در نتیجه تحقیقات و استعلام از مراجع قانونی و انجام بازدید میدانی و کارشناسی اراضی مورد نظر مشخص شد که فردی سودجو با هویت معلوم اقدام به تصرف مقدار ۴۰۰ متر مربع از اراضی مرغوب دولتی به ارزش ۶ میلیارد ریال در حومه شهر برازجان کرده است.

 فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان عنوان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم دستگیر وپس ازتشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و اراضی موصوف از دست فرد زمین خوار خارج ورفع تصرف شد.

کشف ۲۰ میلیارد کالای قاچاق در گناوه

فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف یک دستگاه خودرو ایسوزو حامل کالا قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان گناوه خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان گناوه در راستای طرح کنترل خودرو‌های شوتی در محور شهر گناوه به یک دستگاه خودرو ایسوزو به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودروی توقیف شده انواع قطعات یدکی خودرو شامل؛ ۳ دستگاه "موتور ۶ سیلندر دیزلی"، ۲ عدد کله گاوی، ۲ عدد گیربکس بدون هر گونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود:در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری ۱۱ سارق در شهرستان بوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از دستگیری ۱۱ نفر سارق و کشف ۲۵ فقره سرقت در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.

سرهنگ ابراهیم عرب زاده افزود: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، پلیس با بهره گیری از تمامی امکانات، راه اندازی گشت‌های غیر محسوس، افزایش واحد‌های گشتی و تمرکز بر نقاط جرم خیز مقابله با سرقت را به عنوان یک اولویت تشدید کرده است.

او گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی مأموران طی ۲ روز گذشته ۱۱ نفر سارق دستگیر و ۲۵ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان بوشهر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر عنوان کرد: سارقان در بازجویی‌ها وتحقیقات به عمل آمده به ارتکاب ۲۵ فقره انواع سرقت از جمله سرقت اماکن خصوصی، سرقت سیم برق، سرقت منزل، سرقت احشام و سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده وتکمیل تقیقات تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ عرب زاده به شهروندان توصیه کرد: ضمن عمل به هشدار‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده افراد و وسائل نقلیه مشکوک مراتب را به سرعت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

نظر شما