شناسهٔ خبر: 47186940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

۲۷ نفر قربانی کرونا در فارس در شبانه روز گذشته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کرونا شبانه روز گذشته در استان فارس، جان ۲۷ نفر را گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، از مردم استان خواست تا در تعطیلات ویژه عید فطر، از سفر و شرکت در دورهمی‌ها پرهیز کنند.

سیدروح و اله حسینی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۸۶۴ هزار و ۳۷۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۱ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۹۸ هزار و ۳۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۶۵ هزار و ۳۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۸۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۲۸۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۳۹ هزار و ۸۳۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی عنوان کرد: با توجه به نمودار‌ها و گزارش‌های تیم تخصصی اپیدمیولوژی دانشگاه، از قله موج چهارم بیماری عبور کرده ایم؛ اما از لحاظ آماری، هم اکنون در صدر قله موج سوم قرار داریم و وضعیت ناپایدار و حساسی است و باید همچنان به رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشیم.

حسینی از مردم خواست با توجه آغاز محدودیت‌های سفر از امروز تا بیست و پنج اردیبهشت، از سفر در تعطیلات آخر هفته خودداری کرده تا مانع از ابتلا، انتقال و انتشار بیماری در سطح جامعه شوند.

انتهای پیام/ع


نظر شما