شناسهٔ خبر: 47186904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

قالیبافان برای بیمه تامین اجتماعی نیاز به تمدید مدرک حرفه‌ای ندارند

رافع، رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به موافقت دولت با اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار، درباره این آئین‌نامه توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از مرکز ملی فرش ایران، رافع با ارائه توضیحاتی در خصوص تصمیم هیئت دولت در جلسه عصر دیروز در خصوص موافقت با اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار، گفت: این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت و خوشبختانه بعد از یک سال تلاش به نتیجه رسید.

وی افزود: آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه قالی‌بافان و صنعتگران صنایع‌دستی شناسنامه‌دار سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و دولت وقت آن را ابلاغ کرد. در این آئین‌نامه تاکید شده بود صنعتگرانی که از سوی مرکز ملی فرش برای انجام آزمون مهارت معرفی می‌شوند و دارای مجوز فعالیت هستند از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای که امین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، مهارت‌سنجی می‌شوند.

رافع گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل در دستور کار وزارت صمت مرکز ملی فرش ایران قرار داشت و برای رفع این مشکل و با توجه به مطالب مطروحه در شعار سال مقام معظم رهبری تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در حال بررسی این موضوع بودیم که خوشبختانه در هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار دنبال و نتیجه داد.

رافع تشریح کرد: هیئت وزیران در جلسه سه روز قبل به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به موجب مصوبه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، با اصلاح «آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار» موافقت کرد و براساس اصلاحیه مذکور، شرط تمدید مدرک کارت مهارت فنی از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: با توجه به بند الف مصوبات چهل و هفتمین هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار از این پس استمرار بهره مندی بیمه برای قالیبافان تحت پوشش قانون بیمه های تامین اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار منوط به تمدید کارت مهارت صادره از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور نمی باشد و مدرک مذکور از فهرست مدارک درخواستی سازمان تامین اجتماعی حذف شده است.

وی اشاره کرد: در سنوات گذشته بیمه شدگان برای تمدید بیمه خود بایستی سالیانه مدرک مهارت فنی حرفه ای خود را به روز ارائه می کردند.

وی افزود: قالیبافان و بافندگان فرش دستباف نیاز به تمدید کسب مدرک مهارت فنی جهت ارائه به سازمان تامین اجتماعی ندارند.

نظر شما