شناسهٔ خبر: 47186824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار لنگرود:

نوغانداری نقش مهمی در اقتصاد خرد کشاورزان دارد

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه توجه به صنعت نوغانداری و تولید ابریشم نقش مهمی در اقتصاد خرد خانواده های کشاورز طی سال دارد، گفت: باید به تناسب ظرفیت و پیشینه گیلان در نوغانداری، رتبه اول تولید ابریشم را نیز داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

رحیم حیدری در نشست توسعه نوغانداری و رفع موانع تولید پیله کرم ابریشم شهرستان لنگرود، تقویت نوغانداری را موجب بهبود معیشت کشاورزان دانست و اظهار کرد: در راستای صنعت نوغانداری اقدام به توزیع نهال توت رایگان و تخم نوغان رایانه ای کردیم.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی، اقلیمی و جغرافیایی استان گیلان در تولید پیله ابریشم، افزود: نوغان یکی از مزیت های اقتصادی گیلان محسوب می شود و لذا نباید با کم کاری این ظرفیت را از دست بدهیم.

فرماندار شهرستان لنگرود، با بیان اینکه ۶۰۰ هکتار توتستان در شهرستان داریم، عنوان کرد: سال گذشته ۴۹۶۶ جعبه تخم نوغان در شهرستان توزیع شده و پیش بینی می شود در سال جاری نیز ۵۵۰۰ جعبه بین نوغانداران توزیع شود.

حیدری، با اشاره به رتبه نخست شهرستان لنگرود در تولید پیله تر در استان گیلان، گفت: گیلان جایگاه شاخصی در حوزه پرورش کرم ابریشم دارد و لذا باید به تناسب این ظرفیت و پیشینه، رتبه اول تولید ابریشم را نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به صنعت نوغانداری و تولید ابریشم نقش مهمی در اقتصاد خرد خانواده های کشاورز طی سال دارد، تصریح کرد: این صنعت همچنین در اقتصاد منطقه و در اقتصاد کلان کشور نیز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

فرماندار لنگرود، از بخشداران و دهیاران خواست نسبت به معرفی حداقل دو کشاورز برای پرورش کرم ابریشم اقدام کنند و متذکر شد: شهرستان لنگرود ۱۴۰ روستا دارد و می توانیم ظرفیت خوبی برای تولید پیله ابریشم ایجاد کنیم.

وی بر توزیع تخم نوغان در پاییز و زمستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر هنوز به میزان توزیع تخم نوغان سال گذشته نرسیدیم و لذا سپاه، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و... نیز برای رونق نوغانداری همکاری کنند.

حیدری، با بیان اینکه در دوران کمبود منابع مالی قرار داریم و باید هنر مدیریت کردن را داشته باشیم، اظهار کرد: باید با شناسایی آسیب های حوزه نوغان به افزایش تولید پیله ابریشم کمک کنیم.

انتهای پیام

نظر شما