شناسهٔ خبر: 47186762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان:

چهار هزار تیم در خوزستان در طرح شهید سلیمانی فعال هستند

سردار باقری با بیان اینکه چهار هزار تیم در طرح شهید سلیمانی جهت مبارزه با بیماری کرونا فعال هستند گفت: با فعالیت این تیم‌ها شاهد کاهش ۶۰ درصدی افراد مبتلا به این بیماری بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار نعمت‌الله باقری» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب دهه بسیج سازندگی در اهواز، هدف از راه اندازی مجموعه بسیج سازندگی را هویت بخشیدن به جوانان و نوجوانان فعال درون کشور دانست و اظهار کرد: همچنین برنامه ریزی در جهت کمک به توسعه کشور در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و ... با استفاده از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج از دیگر اهداف تشکیل بسیج سازندگی است.

 

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان افزود: اصل ماموریت بسیج سازندگی در مناطق محروم، صعب العبور و مناطقی است که امکان سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط بخش های خصوصی در آن مناطق وجود ندارد.

 

وی با بیان اينکه بسیج سازندگی در خوزستان در حوزه های آبرسانی، مسکن محرومان، احداث مدارس، جاده سازی روستایی و ... ورود کرده است ادامه داد: این مجموعه همه توجه خود را به محرومان این مناطق معطوف کرده زیرا برای بخش خصوصی فعالیت در این مناطق دارای منافع نیست.

 

سردار باقری اضافه کرد: بسیج سازندگی معمولا در مناطقی ورود می کند که میزان محرومیت آنها بسیار بالا است که در این زمینه گروه های جهادی با ورود در منطقه به صورت قرارگاهی عمل کرده و نسبت به حل مشکلات منطقه مورد نظر اقدام می کنند.

 

وی هدف اصلی بسیج سازندگی را رفع محرومیت در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و بخش عقیدتی دانست و ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ تمرکز و برنامه اصلی بسیج سازندگی خوزستان بر روی مناطقی در خوزستان است که مشکل آبرسانی دارند چراکه با وجود هفت سد بزرگ در خوزستان اما بیش از ۴۰۰ روستای خوزستان دارای مشکل آب آشامیدنی هستند و در این زمینه تمرکز ما برای حل مشکل این مناطق است.

 

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه حل مشکلات اشتغال از دیگر مسائل مورد توجه است که در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: مساله راه های روستایی خوزستان نیز از دیگر اولویت ها برای انجام فعالیت های بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ است، برای مثال در حال حاضر مجموعه سپاه برای ایجاد جاده های دسترسی به منطقه صعب العبور احمد فداله دزفول پای کار آمده تا بتواند مشکل دسترسی به این منطقه محروم را حل کند.

 

وی با اشاره به بحث مدرسه سازی توسط بسیج سازندگی ابراز کرد: بسیج سازندگی خوزستان با همکاری مجموعه نوسازی مدارس استان، از ابتدای امسال تاکنون کار ساخت ۲۴ مدرسه را در خوزستان آغاز کرده است.

 

سردار باقری یکی از مهمترین اولویت های این نهاد را کمک به دولت در بحث مهار ویروس کرونا با اجرای طرح بیماریابی شهید سلیمانی دانست و عنوان کرد: این طرح توسط بسیج در کمک به دولت در سطح کشور در حال اجرا است و  با آغاز آن در خوزستان بیش از ۶۰ درصد از موارد ابتلا در استان کاهش یافته است.

 

وی به اجرای رزمایش های کمک های مومنانه در خوزستان اشاره کرد و گفت: این اقدام به یک سنت حسنه در استان و کشور تبدیل شده و تاکنون بیش از یک میلیون بسته معیتشی توسط بسیج سازندگی و گروه های جهادی در خوزستان تهیه شده و در اختیار خانواده هایی که جامعه هدف ما هستند قرار داده شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان  اذعان کرد: بیش از ۴۶۳ صندوق قرض الحسنه در استان خوزستان که مردم پایه هستند، با همکاری خیرین و توسط بسیج سازندگی استان و همچنین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی از طریق صندوق های قرض الحسنه در طول سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در خوزستان ایجاد شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول سه سال گذشته، بیش از سه هزار و ۴۲۷ جهیزیه توسط مجموعه بسیج سازندگی خوزستان تهیه و در اختیار زوج ها قرار داده شده است.

 

سردار باقری از راه اندازی بیش از ۱۳۴ کارگاه اقتصاد مقاومتی در خوزستان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات انجام شده توسط مجموعه بسیج سازندگی خوزستان است.

 

وی با اشاره به تعداد افراد و گروه های جهادی در بسیج سازندگی بیان کرد: در خوزستان براساس اعلام سامانه ثبت نامی بیش از ۳۴۲ گروه جهادی وجود دارد که بیش از ۴۶ هزار نفر جمعیت دارد اما بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در خوزستان توسط بسیج سازندگی سازماندهی شده هستند و پشتیبانی می شوند که امورات محرومیت زدایی را در سراسر استان بر عهده دارند.

 

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تاکید کرد: در طرح شهید سلیمانی بیش از چهار هزار تیم با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر در سطح استان برای بحث مبارزه با کرونا به صورت مستقیم فعال هستند.

 

وی یاد آور شد: در بحث سیل و زلزله بیش از یک هزار واحد در سال های ۹۸ و ۹۹ توسط مجموعه بسیج سازندگی در خوزستان احداث و همچنین مرمت و بازسازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از خانه های محرومین در این ۲ سال اجرایی شد.

 

پایان پیام/679

نظر شما