شناسهٔ خبر: 47186616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۲۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان نهاوند توزیع شد

همدان_ایرنا_ فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نهاوند از توزیع بیش از ۲۳ هزار بسته معیشتی بین خانوارهای محروم و نیازمندان این شهرستان در سال گذشته و با توجه به مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ «علی‌ مختاری» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارزش ریالی بسته های معیشتی توزیع شده در این شهرستان حدود ۶ میلیارد تومان است که با همکاری سپاه، گروه‌های جهادی و خیرین تهیه و توزیع شده است.

وی افزود: همچنین با تاسیس ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه و عضوگیری ۶ هزار و ۴۳۱ نفر تاکنون ۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات به افراد متقاضی پرداخت شده ضمن اینکه با تشکیل هشت تعاونی برای یک هزار و ۹۰۸ نفر نیز در شهرستان نهاوند شغل ایجاد شده است.

سرهنگ مختاری گفت: همچنین با تاسیس ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه و عضوگیری ۶ هزار و ۴۳۱ نفر تاکنون ۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت و با تشکیل هشت تعاونی برای یک هزار و ۹۰۸ نفر نیز در شهرستان شغل ایجاد شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه منطقه خزل شرقی یکی از محروم‌ترین مناطق روستایی این شهرستان است، اظهار داشت: برای انجام فعالیت‌های عمرانی و جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های این منطقه، قرارگاهی با عنوان پیشرفت و آبادانی به همت سپاه در این منطقه تشکیل شد که این قرارگاه تاکنون موفق بپه ساخت هفت خانه عالم روستایی، اجرای هشت پروژه آبرسانی شامل حفر چاه و لوله‌کشی منازل افراد محروم و ساخت یک خانه بهداشت در روستای تاریک‌دره با هزینه ای بیش از ۲.۵ میلیارد تومان در این منطقه محروم شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مرتبط با احداث مسکن برای افراد محروم و زیرپوشش کمیته امداد در جریان سیل دو سال پیش، گفت: در بخش عمران و احداث مسکن برای افراد محروم طی دو سال گذشته ۲۰ واحد مسکونی احداث و ۳۱ واحد نیز مرمت و بازسازی شده است.

سرهنگ مختاری در ادامه از ساخت ۱۵ حمام خانگی توسط بانوان جهادگر برای افراد نیازمند در روستای ده‌چقایی خبر داد و افزود: توزیع ۴۰ تن سیمان در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی، ۵۰ هزار قرص نان، ۷۰۶ دست لباس، یک‌ هزار و ۵۰ مورد لوازم التحریر، ۱۵۰ راس دام سبک، هفت هزار و ۷۶۱ بسته پروتئینی، ۱۵ هزار و ۸۴۴ بسته بهداشتی، پرداخت ۱۱ مورد اجاره خانه، ۱۳ مورد جهیزیه و ۱۸ مورد هزینه بیمارستان بیماران کرونایی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حمایت از اقشار محروم و نیازمند این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ گروه جهادی شهرستان نهاوند ثبت و ساماندهی شده اند، گفت: از مجموع ۱۸۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه ۱۲۰ گروه در شهرستان فعال هستند که فعالیت های موثری در بخش‌های مختلف به ویژه در ایام همه گیری ویروس کرونا داشته اند.

 فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نهاوند همچنین از نقش مهم و محوری رسانه ها در اطلاع رسانی خدمات به ویژه در بحث مهار ویروس کرونا و اقناع سازی و آگاهی بخشی به مردم تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما