شناسهٔ خبر: 47186532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کتاب صوتی «لک‌لک‌ها بر بام» کانون پرورش فکری برگزیده شد

کتاب صوتی «لک‌لک‌ها بر بام» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با روایت احترام برومند در بخش آثار الکترونیکی جایزه شورای کتاب کودک به عنوان برگزیده معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جایزه را شورای کتاب کودک به راوی اثر، احترام برومند هنرمند صاحب‌نام کشور اهدا کرد.
نسخه‌ی شنیداری رمان «لک‌لک‌ها بر بام» اثر میندرت دویونگ و ترجمه باهره‌ انور در قالب طرح «کتاب آوا» در سال ۱۳۹۸ از سوی کانون منتشر شد.
در طرح «کتاب ‌آوا» ۱۰عنوان رمان قدیمی و خاطره‌انگیز و ۱۰ عنوان کتاب کودک از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدای هنرمندان سرشناس سینما و تلویزیون روایت شده است.
این کتاب، داستانی جذاب از حمایت اهالی یک روستا برای همزیستی با لک‌لک‌ها است که تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه «نیوبری» و «ادبیات نسل جوان آلمان» شده است.
رمان «لک‌لک‌ها بر بام» نخستین بار در سال ۱۳۵۳ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.
در بخشی از این اثر آمده است: دیرک تمام حرف‌هایش را دوباره از سر گرفت. تمام نقشه‌هایشان را توضیح داد. برای جانوس از لک‌لک‌ها و زندگی آنها در آفریقا، میان شیرها و کرگدن‌ها و اسب‌های آبی گفت. دیرک کلمات را حسابی کج و کوله بیان می‌کرد. بعد دیگر حرف‌هایش ته کشید. چیز دیگری برای گفتن نداشت. این بود که با ناامیدی اضافه کرد: «فقط یک خرده فکر کن. در آفریقا لک‌لک‌ها بین حیوانات درنده زندگی می‌کنند ولی اینجا آنها درست وسط مردم زندگی می‌کنند.»
علاقه‌مندان می‌توانند نسخه صوتی و چاپی این کتاب و سایر تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از فروشگاه اینترنتی به نشانی shop.kpf.ir، مراکز عرضه محصولات فرهنگی و همچنین در سراسر کشور تهیه کنند.

پایان پیام/31

نظر شما