شناسهٔ خبر: 47186513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید:

صندوق‌های کارآفرینی خراسان شمالی ۲ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

بجنورد- مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۹ صندوق خرد محلی در خراسان شمالی فعال هستند که تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی آریان در کارگروه توسعه اشتغال، معیشت و رفع بیکاری سکونت گاه‌های غیر رسمی خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توانمندسازی اقتصادی محلات و تسهیل فرآیند تشکیل صندوق‌های خرد محلی، محلات کم برخوردار از یک فرصت طلایی بهره مند می‌شوند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: دفاتر تسهیل گری به دنبال ایجاد گروه‌های ۱۵ نفره در محلات کم برخوردار هستند تا با تشکیل صندوق‌های خرد از تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در راستای اشتغالزایی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین با ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی و در نتیجه رفع فقر مالی ریشه کن می‌شود.

ناهید کشاورز، مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور نیز آموزش را اولویت توانمند سازی صندوق‌های خرد محلات دانست و گفت: تجربه صندوق در حمایت و پرداخت تسهیلات به صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی الگویی مناسب است.

وی افزود: این صندوق‌ها با ترویج فرهنگ کار جمعی و تقویت روحیه تیمی نهادینه می‌شود.

کشاورز تصریح کرد: گروهای شغلی باید متناسب با بازار و فروش اقدام به فعالیت کرده و با استفاده از بازارهای مجازی و اپلیکیشن می‌توانند به این مهم دست یابند.

مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور در انتها گفت: ۳۹ صندوق خرد محلی در خراسان شمالی فعال هستند که تاکنون بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

نظر شما