شناسهٔ خبر: 47186307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی تکمیل شد

هنری گفت: سال گذشته عملیات اجرایی ۹۴۷ پروژه محرومیت‌زدایی در این استان آغاز شد که از این تعداد ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین، دولتی و سپاه و بسیج سازندگی تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۲۲ اردیبهشت) در جلسه کارگروه استانی هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی، اظهار کرد: در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه ۹۴۷ پروژه عمرانی کوچک و زودبازده با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان تعریف شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اتمام ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: مابقی پروژه ها با تأمین اعتبار در سال جاری به اجرا خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی که با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام شده اولویت پروژه های آب شرب و بهره وری منابع آب کشاورزی و طرح مسکن محرومان را پیگیری می کنیم.

 

هنری در زمینه اشتغال زایی بسیج سازندگی در استان، بیان کرد: با محوریت بیش از ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه مردمی که در استان ایجاد شده با پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال خرد خانگی بالغ بر یک هزار و ۶۵۸ نفر در سطح استان کمک شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰  هزار نفر از جهادگران در زمینه های مختلف عمرانی، آموزش و مقابله با کرونا خدمت رسانی کردند، افزود: امسال آموزش و راه‌اندازی گروه‌های جهادی تخصصی و مهارتی و قرارگاه های جهادی در دستور کار است.

 

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت اعتباری که در بودجه ۱۴۰۰ در حوزه محرومیت زدایی برای بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی پیش بینی شده است امسال شاهد افزایش حجم پروژه های عمرانی خواهیم بود.

 

پایان پیام/375

نظر شما