شناسهٔ خبر: 47186247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پاسخ سفارت ایران به اتهامات بی‌پایه نماینده مجلس افغانستان

سفارت ایران در کابل، در پی اتهام‌زنی یک نماینده مجلس افغانستان، نوشت: کسانیکه این اتهامات بی‌اساس را مطرح می‌کنند هدفشان جز نفاق و همسویی با اهداف شوم عاملان حمله تروریستی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سفارت ایران در افغانستان در حساب توییتری خود در پی اظهارات نفاق انگیز و اتهامات پوچ یک نماینده مجلس این کشور نوشت: «‏کسانی که در خصوص حمله تروریستی به دبیرستان سیدالشهداء (ع) کابل اتهامات بی پایه و اساس مطرح می‌کنند، آیا هدفشان جز نفاق و همسویی با اهداف شوم عاملان حمله تروریستی است؟“

لازم به ذکر است شاپور حسن زوی نماینده لوگر در مجلس نمایندگان افغانستان، با اظهاراتی بی اساس و پایه به ایران اتهام زد که در حمله تروریستی دبیرستان سیدالشهدای کابل دست داشته است. این سخنان بی‌پایه موجب تنش و درگیری نمایندگان با او در مجلس افغانستان شد.

به گزارش فارس، در پی حمله تروریستی روز شنبه به دبیرستان دخترانه سیدالشهداء کابل که منجر به شهادت 85 تن و زخمی شدن بیش از 100 نفر شد، واکنش مقامات ایران را به‌دنبال داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران روز گذشته در سخنرانی خود با ابراز تأسف عمیق و محکوم کردن شدید دو حادثه بسیار تلخ و خونین اخیر در جهان اسلام یعنی در افغانستان و فلسطین گفتند: لعنت خداوند بر جنایتکارانی که غنچه‌های مظلوم و نوگلان بی‌گناه افغانستانی را پر پر کردند و به خاک وخون کشیدند و با به شهادت رساندن این دختران نوجوان، جنایت را تا این حد گسترش دادند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور ایران نیز امروز با محکوم کردن حمله تروریستی دبیرستان دخترانه کابل در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) هیات دولت این کشور، اظهار داشت: خدا لعنت کند آنهایی را که تندروی را در جهان اسلام راه انداختند، حادثه افغانستان بسیار دلخراش بود، افراط‌گرایی با عقل چه می‌کند؟ کشتار دختربچه‌هایی که مدرسه می‌روند بابت چه بود؟ البته جنایت اصلی را آنهایی که در افغانستان مداخله کردند، انجام دادند.

همچنین طی روزهای گذشته، مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله وزیر امور خارجه، رییس مجلس نمایندگان، رییس سازمان انرژی اتمی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رییس قوه قضاییه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولیت آستان قدس رضوی، باشگاه پرسپولیس  و شخصیت‌های لشکری و کشوری دیگری در پیام‌هایی جداگانه این حمله تروریستی را محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای عاملان آن شدند.

همچنین روز گذشته دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی و همچنین گروه‌هایی از مردم با تجمع مقابل سفارت افغانستان در تهران، با مردم افغانستان ابراز همدردی کرده و انزجار خود را از عاملان این جنایت اعلام کردند.

برج آزادی تهران نیز شب گذشته با حضور پرشور افغانستانی‌های مقیم ایران در پی شهادت دختران دانش آموز در غرب کابل به نشانه ابراز همدردی به رنگ پرچم افغانستان درآمد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران و فعلان رسانه و اجتماعی و ورزشکاران و هنرمندان ایران نیز طی روزهای گذشته در صفحات شخصی خود با محکوم کردن جنایت حمله تروریستی به دبیرستان سیدالشهدا کابل، با مردم افغانستان و افغانستانی‌های مقیم ایران ابراز غم‌شریکی کردند.

انتهای پیام/ ر

نظر شما