شناسهٔ خبر: 47186227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آرمان‌های نظام و انقلاب باید با جذابیت نشان داده شود

دلنیا گوهری‌نژاد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید برای نشان دادن شایستگی‌ آرمان‌های نظام و انقلاب از جذابیت‌ها استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی  امروز (22اردیبهشت) در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی عرفانی ذکر ودف که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، پردیس سینمای بهمن سنندج را مکانی مناسب، ارزشمند و فاخر و در شان استان کردستان دانست و گفت: همه این‌ها دستاورد انقلاب و نظام جهموری اسلامی ایران طی 42 سال اخیر است.

وی عنوان کرد: حوزه هنری از رویش‌های انقلاب است، لذا باید برای نشان دادن شایستگی‌های آرمان‌های نظام و انقلاب از جذابیت‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه بیان کرد: زمانی که هنر در خدمت ترویج مفاهیم دینی و عرفانی باشد در قالب‌های مختلف آن شعر، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، فیلم، عکس و نمایش  باید مورد استفاده و حمایت قرار گیرد.

وی بر احصا زیبایی‌های دین تاکید و خاطرنشان کرد: امید است با همت حوزه هنری جذابیت‌های دینی احصا و به جامعه معرفی گردد.

در ادامه این جلسه رئیس حوزه هنری استان کردستان از بهره‌برداری پردیس سینمای بیجار طی دو هفته آینده خبرداد و گفت: این مهم گامی در افزایش شاخص‌های فرهنگی است.

امین مرادی به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری نقطه‌ عطفی در تاریخ استان کردستان بود و آثار خیر و برکت مادی و معنوی آن هنوز که هنوز است مشهود است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان کردستان، کردستان را استانی فرهنگی و استان فرهنگ و هنر نامگذاری کردند و این مدال و این عنوان را به مردم استان کردستان دادند؛ در واقع این عنوان کلید واژه و نقشه راه مسئولین کشوری و استانی بود و این عنوان نگاه به استان کردستان را تغییر داد.

مرادی با تاکید براینکه فرهنگ زیربنای توسعه است؛ افزود: به فرموده مقام معظم رهبری هر کسی ندای تفرقه سر دهد چه شیعه باشد و چه سنی دانسته و ندانسته به بهانه مذهب وحدت ملی را خدشه‌دار کند در موضع دشمن است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: خوشبختانه امروزه شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در بخش فرهنگی هستیم و این نشان‌دهنده دیدگاه فرهنگی و هنری مسئولان استانی و کشوری است.

وی از پیشرفت 95 درصدی پردیس سینمای سقز خبرداد و گفت: پردیس سینمای سقز تا یک ماه دیگر و پردیس سینمای 3 ساله بیجار نیز در دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادی در خصوص رونمایی از آلبوم ذکر و دف در استان کردستان خاطرنشان کرد: کردستان مهد تمدن آواها و نواها است، کردستان قطب موسیقی عرفانی و خانقاهی است و در جهان سنندج را به عنوان پایتخت دف جهان و به عنوان شهر مسجد و مناره می‌شناسند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان کردستان بر تقویت طریقت نقشبندیه و قادریه تاکید کردند و فرمودند که این دو طریقت نقطه مقابل سلفیت و وهابیت است.

مرادی یادآور شد: دف نوازی در بین مردم کردستان از شأن و جایگاه والایی برخوردار است و زمانی که دفی پاره می‌شود آن را شهید می‌دانند و این نشان‌دهنده قداست دف در نزد کردستانی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه عشق و تعهد خلیفه میرزا آغه غوثی و با سفر به نقاط مختلف جهان فرهنگ و هنر و تمدن کردستان را به دنیا صادر کرده است افزود: چون به کار خود اعتقاد و ایمان و باور داشتند و عاشق رسول و اهل بیت ‌(علیهم ‌السلام ) بودند و موسیقی عرفانی و خانقاهی مدیون بزرگانی همچون خلیفه میرزا آغه غوثی است.

انتهای پیام

نظر شما