شناسهٔ خبر: 47186119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

اجرای طرح تکاپو نیازمند همکاری در سطح ملی است

مدیر طرح ملی کسب و کار گفت: طرح تکاپو که در زمینه اشتغال زایی کار می‌کند، نیازمند همکاری و هماهنگی جدی در سطح ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تازیکی مدیر طرح ملی کسب و کار در خصوص مشکلات اجرای طرح تکاپو اظهار کرد: طرح تکاپو از حدود چهار سال گذشته پایه ریزی شد که مطالعات مربوط به این طرح در تمام استان‌های کشور انجام شد.

او افزود: این مطالعات در برخی از رسته‌های شغلی در بعضی از استان‌های کشور تاکنون اجرایی شده که استان گلستان من جمله این استان‌ها است.

مدیر طرح ملی کسب و کار بیان کرد: مطالعات‌ صورت گرفته در هر استان متفاوت است به طوری که بر اساس معیار‌های متفاوت در هر استان انجام می‌گیرد.

تازیکی ادامه داد: پیش بینی می‌کردیم که طرح تکاپو در استان گلستان تا ۸۰ درصد پیشروی داشته باشد، اما تا کنون به ۴۵ درصد پیشروی رسیده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از دلایلی که موجب عدم پیشروی حدود ۳۵ درصدی در استان گلستان شده، نداشتن منابع مالی کافی در مراحل اجرایی طرح تکاپو بوده است.

مدیر طرح ملی کسب و کار ابراز کرد: دومین دلیل، نداشتن هماهنگی کافی بین نهادی بوده است؛ به طوری که باید هماهنگی‌هایی در سطح ملی شکل بگیرد و در اجرای طرح تکاپو متحد باشند.

تازیکی مطرح کرد: بیشترین تمرکز طرح تکاپو به هماهنگی‌های لازم برای اجرایی طرح بوده است، اما نتوانست در زمینه تامین منابع مالی به خوبی عمل کند.

او افزود: همچنین در زمینه اطلاع رسانی در استان‌ها برای سرمایه گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری هستند نیز به خوبی عمل نکردیم که این نقص هم به کمبود بودجه و منابع مالی باز می‌گردد.

مدیر طرح ملی کسب و کار اظهار کرد: طرح تکاپو به تازگی توجه زیادی به بخش تامین مالی داشته که در این خصوص همکاری‌هایی با بانک مرکزی صورت گرفته است.

تازیکی ادامه داد: در طرح تکاپو هم عرضه نیروی انسانی هم تقاضا نیروی انسانی مورد توجه قرار گرفته است و نکته قابل توجه این است که این طرح گذشته، حال و آینده کسب وکار‌های هر استان را مورد بررسی قرار داده است.

او بیان کرد: در صورتی که در هر استان طرح تکاپو به میزان تنها ۱۰ درصد پیشروی داشته باشد، تقریبا معضل بیکاری در کشور نخواهیم داشت که این امر نیازمند هماهنگی‌های لازم در سطح، ملی و کشوری است.

انتهای پیام/

نظر شما