شناسهٔ خبر: 47185778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۲ اردیبهشت

ظریف و انتخابات/توصیه به سیاه نمایان/محکومیت تروریسم/آخرین اخبار انتخاباتی

مژگان رساپور

اخبار انتخاباتی/ ادامه واکنش‌ها به یورش‌های اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی/ همدردی با مردم داغدار افغانستان در پی حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه در کابل از موضوعات و اخبار پربازدید امروز سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ پیام اینستاگرامی محمدجواد ظریف به دلواپسان نامزدی‌اش در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جمله اخبار پربازدید انتخاباتی امروز بود.

وزیر خارجه کشورمان با انتشار عکس نوشته‌ای در صفحه اینستاگرامش نوشت: در تنهایی‌های خود بسیار اندیشیده‌ام، کاستی‌های خودم و شرایط دشوار و پرتنش داخلی و خارجی را صادقانه سنجیده‌ام و در پایان به این قناعت وجدانی رسیده‌ام که آمدنم،‌ به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست.

ظریف تاکید کرد: اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدی‌ام آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست تمرکز کنیم.

شکرالله حسن بیگی،‌ معاون سیاسی استاندار تهران هم بر لزوم همکاری و کمک همه دستگاه ها در سطح استان تهران برای برگزاری انتخاباتی پرشور در ۲۸ خرداد ماه سال جاری تاکید کرد.

گزارش کامل  ایسنا از دومین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری سیزدهم را اینجا بخوانید و برای اطلاع از اینکه تاکنون چه کسانی داوطلب پاستورنشینی شده‌اند هم می توانید به این گزارش مراجعه کنید.

اخبار و تحلیل‌های دیگر از فضای انتخاباتی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

کاندیداهای غایب جبهه اصلاح طلبان چه کسانی هستند؟

شأن شورای نگهبان نظارتی و تفسیری است نه تقنینی

همه کاندیداهای جبهه اصلاحات ایران ثبت نام می کنند

درخواست ۵۲۰ فعال سیاسی برای حضور منتجب نیا در انتخابات

تشکیل اتاق وضعیت انتخابات برای افزایش کنش های انتخاباتی استادان و نخبگان

افزایش ‎حقوق و دستمزد کارکنان وزارت نفت از اولویت‌های پیشرفت کشور است

ستاد ⁧‫انتخابات‬⁩ در روزهای آینده روشن کننده واقعیت‌هاست

تعدد نامزدها، قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برد

دعوت جامعه اسلامی کارمندان از رییسی برای حضور در انتخابات

***

ادامه واکنش‌ها در پی یورش‌های اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی از دیگر موضوعات خبرساز امروز بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت ده ها فلسطینی مظلوم در قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی، تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرتمندتر از گذشته حامی و همراه مقاومت و انتفاضه فلسطین قهرمان خواهد بود.

در همین راستا محمد جواد ظریف به منظور دیدار و تبادل نظر در خصوص موضوعات  دو جانبه و منطقه ای و  همچنین بررسی آخرین تحولات سرزمین های اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان، در راس هیئتی به سوریه سفر کرد.

وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد: در جریان این سفر با بشار اسد رییس جمهور سوریه، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه و تعدادی از فعالان و گروه های فلسطینی دیدار و رایزنی می کند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی در همین رابطه تاکید کرد: تارهای عنکبوتی که صهیونیست‌ها مدعی آهنین بودن آن بودند با موشک‌های مقاومت فلسطین فروپاشید. جوانان انقلابی فلسطین با تغییر معادلات امنیتی، میدان را به قلب سرزمین‌های اشغالی توسعه داده‌اند.

همچنین سید احمد آوایی،‌ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سکوت نهادهای حقوقی بین‌المللی مدعی حقوق بشر نسبت به حملات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد و افزود: حملات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و از جمله در یکی از مساجد مهم مسلمانان علیه مردم عادی، از منظر حقوق بین‌الملل مصداق ⁧‫جنایات آپارتایدی‬⁩ و علیه بشریت است.

مجید تخت روانچی،‌ نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم خوستار واکنش شورای امنیت نسبت به این جنایات و پایان محافظت آمریکا از صهیونیست ها در سازمان ملل شد.

وی ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند همچنان نسبت به این جنایات بی تفاوت باشد و ایالات متحده نیز باید به محافظت از اسرائیل در سازمان ملل پایان دهد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است

ملت‌های آزاده از حق بازگشت فلسطینیان حمایت کنند

نابودی رژیم صهیونسیتی به دست پرورش یافتگان مکتب ⁧‫سردار سلیمانی‬⁩ قطعی است

ساعت نابودی اسرائیل تندتر خواهد چرخید

تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار ⁧‫غزه‬⁩ و کشتار غیرنظامیان مصداق جنایت جنگی است

صهیونیسم جهانی لحظه به لحظه رو به افول است

منطقه در حال تغییر است و تحولات قدس نقطه عطف است

محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی توسط فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف

***

بر اساس این گزارش، حادثه تروریستی در دشت برچی کابل افغانستان در یک مدرسه دخترانه از دیگر موضوعات پرخبر بود.

در همین رابطه محسن پاک آیین،‌ رئیس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه با اشاره به  تحولات اخیر در در این کشور بر ضرورت دستیابی به صلح بین دولت افغانستان و طالبان در مقطع فعلی تاکید کرد و گفت: کشورهای منطقه ایران، روسیه و چین تلاش کنند تا قدرت دفاعی افغانستان افزایش یابد.

در پی اتهامات بی پایه یک نماینده مجلس افغانستان علیه ایران نسبت به حادثه تروریستی دبیرستان سیدالشهدا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تاکید کرد: آیا این افراد هدفشان جز همسویی با اهداف شوم عاملان حمله تروریستی است؟

شاپور حسن زوی، نماینده لوگر در مجلس نمایندگان افغانستان،  ایران را عامل حمله به دبیرستان سید الشهدا کابل معرفی کرد و این مساله موجب   تنش و درگیری نمایندگان با او در مجلس این کشور هم شد.

خبرهای دیگر در این زمینه را می توانید در لنیک های زیر دنبال کنید.

انتقاد یک نماینده از سکوت سلبریتی‌ها در برابر حمله تروریستی به دبیرستان دخترانه در کابل

پیام آملی لاریجانی درباره حادثه بمب‌گذاری کابل

پیام همدردی ظریف با مردم عزادار افغانستان

بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز در محکومیت انفجار تروریستی کابل

تسلیت فراکسیون اهل سنت مجلس به حادثه مدرسه دخترانه کابل

امضای دفتر یادبود جانباختگان فاجعه اخیر تروریستی کابل توسط سفیر کشورمان در فرانسه

کشتار در مدرسه دخترانه دلی از انبوه سنگ می‌خواهد

پیام تسلیت آیت‌الله اختری به رئیس مجمع محلی اهل بیت(ع) افغانستان

***

اظهارارت رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه بعضی ها واقعیت ها را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند، تأکید کرد: عده ای فکر می کنند اگر چهره دولت را سیاه کنند چهره نظام سفید می شود. این کم عقلی را کجا ببریم؟

وی تاکید کرد: سیاه نمایی و سفیدنمایی را کنار بگذارید و واقع نمایی کنید. اینجا وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ها و دولت است تا این مسائل را نشان دهند به خصوص در این ایام که ایام انتخابات است و تهمت ها و تخریب ها چند برابر می شود، باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.

انتهای پیام

نظر شما