شناسهٔ خبر: 47185760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رویداد نوآورانه آشتی کودکان با کتاب به ایستگاه آخر رسید

مریم رضایی

رویداد نوآورانه کتاب و کودک که با هدف ایجاد آشتی میان کودکان و کتابخوانی برگزار می شود، به پله آخر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اولین رویداد نوآورانه و فناورانه کتاب و کودک از یکشنبه ۱۰ اسفندماه سال گذشته در مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد. این رویداد که رویدادی چالش محور است، بر دریافت ایده‌های نوآورانه تاکید دارد و بر این اساس با ارائه برخی از چالش‌های پیش روی کودکان در حوزه‌هایی مانند فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی در محتوای دریافتی از رسانه‌ها و طرح موضوعاتی مانند کتاب گریزی کودکان و آموزش و تربیت در کتاب‌های کودک در بطن خودش، شرایط را برای ایده پردازی و پیاده سازی ایده‌ها توسط فعالان حوزه کودک و دغدغه مندان این حوزه فراهم کرده است.

اعضای سیاستگذاری و دبیران علمی و اجرایی نخستین رویداد نوآورانه و فناورانه کتاب و کودک، دغدغه مندانه بر این باورند که می‌توان با استفاده از خلاقیت و ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه، بین نسل جدید، با کتاب و مطالعه رابطه موفق‌تر و مؤثرتری ایجاد کرد و کتاب را دوباره به زندگی و خانواده بازگرداند.

ایجاد تحول در ساختار کتاب‌های کودک خصوصا تحول در فرم و محتوا، نگرش مجدد به محتوای تولیدشده در این حوزه، استفاده از فرصت‌های فناورانه و نوآورانه برای ایجاد ارتباط بهتر بین کودکان و کتاب از جمله محورهای برگزاری این رویداد به شمار می‌رود. 

این رویداد با عبور از مراحل مختلف از جمله پذیرش ایده‌های برتر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همراهی منتورها با تیم‌ها جهت تکمیل و پیاده سازی طرح‌ها و ایده‌ها، ساخت نمونه‌های اولیه و پایش نهایی ایده‌ها به ایستگاه پایانی خود نزدیک شد. 

مراسم اختتامیه این رویداد ، روز دوم خرداد با حضور مسئولان، فعالان حوزه کودک، مدیران انتشارات و سرمایه گذاران حوزه کتاب و نشر برگزار می شود.

انتهای پیام

نظر شما