شناسهٔ خبر: 47185743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای‌ اسلامی مشهد خواستار اعلام مستندات ردصلاحیت‌ داوطلبان شد

مشهد- ایرنا- شورای اسلامی شهر مشهد با انتشار بیانیه‌ای از هیات نظارت استان درخواست کرد تا مستندات خود در خصوص رد صلاحیت اعضای این شورا را، که داوطلب انتخابات ششمین دوره شورا شده بودند، اعلام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: در روزهایی که گذشت اظهارات عجیب و دور از اصول دبیر هیات اجرایی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان، در گفت و گو با یک خبرگزاری‌ به بهانه‌ای برای تخریب ناجوانمردانه خادمان مردم مشهد تبدیل شد. روندی که از مدتی قبل توسط سخنگوی یک جناح سیاسی آغاز شد و امروز با میدان‌داری امثال ایشان ادامه پیدا کرده است. موضوعی که تقلیل جایگاه نظارتی این نهاد به تریبونی جناحی و سیاسی را به دنبال خواهد داشت و در معرض قضاوت افکار عمومی، مردم و نخبگان قرار خواهد گرفت.

در ادامه بیان شده است: کلی‌گویی، فقدان استناد و ابهام در بیان موضوعات آن‌چنان از سراسر این سخنان پیداست که نیازی به پاسخگویی به اینگونه اظهارات غیرمسئولانه و غیرشفاف نمی‌بینیم. پرسش ما تنها این است که  ایشان با چه عنوان و مسوولیتی این سخنان را ابراز داشته‌اند؟ در حالی که همه می‌دانیم ردصلاحیت‌ها توسط هیات سه نفره متشکل از آقایان عنابستانی نماینده سبزوار، ارکانی نماینده نیشابور و آذری نماینده قوچان اتفاق افتاده است و ایشان در جایگاهی نیستند که به این موضوعات ورود کنند.

در بخش دیگری آمده است: انتظار داریم اگر قرار است موضوعی با مردم و رسانه‌ها در میان گذاشته شود، مستند، قانونی، بدون ابهام و شفاف جهت تنویر افکار عمومی، از سوی این هیات سه نفره بیان شود و پاسخ‌ آن را هم دریافت کنند.

انتظار ما از نهادهای نظارتی نیز این است که چرا در برابر اینگونه اظهارات که مشارکت عمومی مردم در انتخابات و مصالح ملی را با نیات و مقاصد جناحی هدف گرفته اند، برخوردی صورت نمی‌گیرد؟

در بخش پایانی بیانیه شورای اسلامی مشهد آمده است: شورای پنجم و خادمانش همواره از شفافیت در موضوعات مختلف استقبال کرده‌اند و از بنیان‌گذاران بسیاری از فرایندهای شفاف‌سازی در مدیریت شهری بوده‌اند. این‌بار نیز آماده‌ایم هرگونه مطلب مستندی از سوی هیات سه‌نفره نظارت استان را علنی و در حضور مردم و رسانه‌ها پاسخگو باشیم و مردم عزیز شهرمان نیز بدانند که اینگونه اظهارات هیچ خدشه‌ای به روند خدمت‌گزاری شورای پنجم وارد نکرده و نخواهد کرد.

از ١٥ عضو شورای پنجم شهر مشهد، ٦ نفر برای انتخابات ١٤٠٠ داوطلب شده بودند که صلاحیت سه نفر از آنان رد شد.

نظر شما