شناسهٔ خبر: 47185501 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

تور استانبول از تبریز را از کجا رزرو کنیم

ترکیه شامل شهرهای زیادی می‌شود که در هرکدام از آن‌ها جاذبه‌های متنوعی وجود دارد. یکی از شهرهای این کشور استانبول است که قطب گردشگری ترکیه نیز محسوب می‌شود، در این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

‌ترکیه شامل شهرهای زیادی می‌شود که در هرکدام از آن‌ها جاذبه‌های متنوعی وجود دارد. یکی از شهرهای این کشور استانبول است که قطب گردشگری ترکیه نیز محسوب می‌شود. در این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. برای بازدید از همه این جاذبه‌های گردشگری، حداقل به دو هفته زمان نیاز دارید. اگر علاقه‌مند به شرکت در تور استانبول هستید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. در ادامه ما به معرفی دو مورد از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و بهترین سایت رزرو تور استانبول از تبریز می‌پردازیم.

برج گالاتا

این برج را می‌توان به‌نوعی بزرگ‌ترین ساختمان قدیمی استانبول دانست که با رفتن روی آن می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از این شهر را مشاهده کنید. منظره‌ای که از این برج در غروب مشاهده می‌شود، بسیار خاص است و در کم‌ترین منطقه‌ای از جهان می‌توانید مانند آن را ببینید. علاقه‌مندان به عکاسی هنگام شرکت در تور استانبول، روی این برج می‌روند و از آن عکس‌های خاطره‌انگیزی ثبت می‌کنند. اگر از مزه غذاهای ترکی خوشتان می‌آید، می‌توانید با رفتن به رستوران برج گالاتا انواع غذاهای ترکی را سرو کنید. غذاهای این رستوران از کیفیت بالایی برخوردار است. این برج قبل از سال ۱۷۴۹ بلندترین سازه استانبول لقب داشت. برج گالاتا حدود ۷۰۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۸۴، به نام مسیح ساخته شد. برج گالاتا ۶۷ متر ارتفاع دارد. سال ۱۴۶۱ جنوئزها برج دیگری کنار این برج ساختند. چند سال بعد یکی از منجمان این بلاد، از برج دوم به‌عنوان رصدخانه استفاده کرد که پس از گذشت چندین سال این مکان بسته شد.

تور استانبول از تبریز را از کجا رزرو کنیم

مورخان براین باور هستند که گالاتا برای نظارت بر حرکت کشتی‌ها و باخبر شدن از حمله کشتی‌های بیگانه ساخته شده است. پس از گذشت چند سال این سازه برای زندان یا برج دیدبانی مورداستفاده قرار می‌گرفت که در آن زمان، طبقه‌های بالایی آن بازسازی شده‌اند. محققان وزن این سازه ۹ طبقه را حدود ۱۰ هزار تن تخمین زده‌اند! داستان‌های زیادی از کابردهای این برج در گذر زمان بیان شده و با استناد به این داستان‌ها، نمی‌توان از اهمیت گالاتا در دوره‌های مختلف تاریخ غافل شد. به‌عنوان مثال، این برج طی قرن ۱۸ و ۱۹، دوبار آتش گرفت. همچنین به‌دلیل وزش طوفان‌های شدید، سقف برج گلاتا خراب شد و پس از آن، معماران سقف این سازه را به‌صورت مخروطی بازسازی کردند. برای بازدید از این برج باید به کوچه‌پس‌کوچه‌های خیابان استقلال استانبول بروید. هزینه بازدید از برج گالاتا برای کودکان ۱۲ لیر و برای بزرگسالان ۲۵ لیر است.

کلیسای چورا

یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری ترکیه که باید حتماً از آن دیدن کنید، موزه چورا است. این مکان زیاد معروف نیست و کم‌تر کسی از وجود آن باخبر است. اگر ترجیح می‌دهید به مکانی خلوت بروید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از کلیسای چورا را در برنامه خود قرار دهید. درون این موزه به‌قدری زیبا است که با تماشای آن حیرت‌زده خواهید شد. این کلیسا یکی از شاهکارهای معماری دوره بیزانس است که در قرن چهار میلادی ساخته شد. کلیسای چورا در حاشیه شهر قسطنتنیه قرار گرفته بود. چورا در لغت‌نامه یونانی به‌معنای خارج از شهر است. این کلیسا ابتدا فقط به‌عنوان محل کوچکی برای عبادت مسافران ساخته شده بود. حتی پس از زلزله‌ای عظیم، بخش‌هایی از آن به‌طورکامل تخریب شد و برای سال‌ها متروکه ماند. پس از گذشت چند سال و گسترش شهر، مسئولان استانبول به این فکر افتادند که کلیسای چورا را بازسازی کنند. پس از آن دوباره در قرن ۱۱ ساختمان این کلیسا توسط خانم ماریا دوکاینا بازسازی شد و محبوبیت آن بین مردم افزایش یافت.

پس از گذشت حدود یک قرن، دوباره این ساختمان براثر زلزله تخریب شد و این بار فرماندار وقت استانبول (ایزاک کومننوس) آن را مرمت کرد. کاشی‌کاری‌ها، نقاشی‌ها و جلوه‌های منحصربه‌فردی که درحال‌حاضر از موزه چورا به‌چشم می‌خورد، ماحصل بازسازی این بنا در قرن ۱۴ میلادی بود که توسط تئودور متوکیتکس صورت گرفت. این شخص در آن زمان مسئول خزانه‌داری و مراقبت از خانه هنرهای بیزانسی بود. زمانی که عثمانی‌ها قدرت را دردست گرفتند، دستور تغییر کاربری این کلیسا به مسجد را دادند. این کار برای آن‌ها بسیار هزینه‌بر بود؛ زیرا باید روی نقاشی‌های درون ساختمان را با گچ می‌پوشانند. همچنین به دستور پادشاه عثمانی، محراب و مناره نیز به این بنا اضافه شد.

تور استانبول از تبریز را از کجا رزرو کنیم

سایتی برای رزرو تور استانبول از تبریز

تقاضا برای سفر به استانبول نسبت به دیگر شهرهای ترکیه بسیار بیشتر است؛ زیرا همان‌طورکه می‌دانید، جاذبه‌های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد؛ به‌همین‌دلیل برخی از شرکت‌ها، بیشتر تمرکز خود را روی استانبول قرار داده‌اند و تورهای متنوعی را برای این شهر در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به بخش تور سایت علی بابا رفته و سپس مبدا، مقصد و تاریخ رفت و برگشت را وارد کنید. پس از ثبت این اطلاعات، انواع تور برای شما نمایش داده خواهد شد. علی بابا به شما تضمین می‌دهد که کم‌ترین قیمت تور را به شما ارائه می‌دهد.

استانبول شهری بسیار زیبا محسوب می‌شود که در آن جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد. ما در این مطلب دو مورد از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و مناسب‌ترین سایت رزرو بهترین قیمت تور استانبول از تبریز را معرفی کردیم.

نظر شما