شناسهٔ خبر: 47185415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم قرچک در اعتراض به کشتاردانش‌آموزان افغانستانی تجمع کردند

تهران- ایرنا- عده‌ای از مردم و مسوولان شهرستان قرچک در اعتراض به کشتار بیرحمانه دانش آموزان مدرسه سیدالشهدا افغانستان، تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عده‌ای از مردم و مسوولان شهرستان قرچک روز چهارشنبه در اعتراض به حمله تروریستی و کشتار چند روز گذشته تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدرسه سیدالشهدای کابل در گلزار شهدای گمنام این شهرستان تجمع کردند.

این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی که پرچم کشور افغانستان و تصاویر دلخراشی از این حادثه تروریستی بر روی آن‌ها نقش بسته بود، همدردی خود را با برادران و خواهران افغانستانی اعلام کرده و سکوت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر در مواجهه با این جنایت را محکوم کردند.

امام جمعه شهرستان قرچک در این مراسم گفت: این نخستین بار نیست که گروه‌های تروریستی با حمایت کشورهای حامی تروریسم و دشمنان اسلام، دست به قتل عام کودکان مسلمان و افراد بیگناه می‌زنند و این جنایات در حالی انجام می‌شود که کشورها و سازمان‌های به اصطلاح حامی حقوق بشر، چشم خود را روی این جنایات بسته‌اند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: امروز گروه‌های افراطی و ترویستی نظیر داعش، برای توجیه رفتار خود دست به دامن اسلام ساختگی خود زده‌اند و در اصل بازیچه دست آمریکا صهیونیست بین‌الملل شده‌اند و جهان اسلام را دغدار جنایات خود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ایران و افغانستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه، از مشترکات بسیاری برخوردارند و در این جنایت، ما خود را همدرد و شریک غم برادران و خواهران خود می‌دانیم.

روز شنبه هفته جاری تروریست ها با یک خودرو بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای دشت برجی در منطقه کوه چهل دختران کابل را هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن ۶۳ تن کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند و پیکر قربانیان روز یکشنبه در آیینی در کابل به خاک سپرده شد.
مدرسه دخترانه سیدالشهدا سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به صورت گروهی کشته می شوند
 

نظر شما