شناسهٔ خبر: 47185246 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعیین تکلیف پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست

تهران - ایرنا - مسوول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری اولین نشست کمیته مشترک این سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تعیین تکلیف پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان خبر داد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، رضا فرخی گفت: با توجه به پیگیری ها و مکاتبات امور ایثارگران سازمان محیط زیست درباره پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت و نیز هماهنگی های صورت گرفته از سوی رییس سازمان با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص و متعاقبا برگزاری چند جلسه مقدماتی مابین امور ایثارگران سازمان، یگان حفاظت و دفتر احراز بنیاد شهید در این زمینه، اولین نشست تخصصی کمیته مشترک دو دستگاه برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه ۲۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت، افزود: برای این ۲۲ پرونده رای صادر شد،  بر این اساس پرونده پنج تن از محیط بانان که در درگیری مجروح شده بودند مورد احراز قرار گرفت و مقرر شد برای تعیین درصد به کمیسیون پزشکی ارجاع شود.

مسوول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه پرونده شهید تاج محمد باشقره، محیط بان استان گلستان مورد احراز قرار گرفت و حکم شهادت وی به استان ارسال شد، گفت: پرونده شهید محمد حسن نژاد محیط بان استان هرمزگان نیز مورد احراز قرار گرفته و حکم شهادت وی به استان ارسال شده است.

فرخی تصریح کرد: ۶ پرونده دیگر با توجه به وجود برخی ابهامات مقرر شد برای تعیین تکلیف، پرونده ها به ستاد کل نیروهای مسلح ارجاع شود و ستاد کل به عنوان آخرین مرجع صدور رای، در مورد این پرونده ها رای نهایی را صادر کند.

وی با بیان اینکه پنج پرونده درمورد محیط بانانی که در حین انجام ماموریت مصدوم شده بودند با توجه به اینکه جزو مصادیق آیین نامه احراز جانبازی نبودند، مورد پذیرش قرار نگرفتند، گفت: یک پرونده دارای نقص مدارک بود که به محض تکمیل در جلسه آتی مطرح می شود.

مسوول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: پرونده محیط بان متوفی سعید پرهام که از سوی بنیاد شهید مورد احراز قرار نگرفته بود، دوباره مورد بررسی قرار گرفت و با رایزنی انجام شده مقرر شد در جلسه آتی این کمیته رای نهایی صادر شود.

فرخی با تاکید بر اینکه مقرر شد میزبان جلسه آتی که طی دو هفته آینده برگزار می‌شود، سازمان حفاظت محیط زیست باشد،  گفت: ۲۰ پرونده دیگر در جلسه این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد.  

این نشست که این اولین بار است که کمیته مشترک دو دستگاه تشکیل شد و بررسی پرونده ها با حضور مشاور امور ایثارگران سازمان و نماینده یگان حفاظت صورت گرفت در دفتر احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور مدیر کل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون، رییس اداره احراز و کارشناسان مربوطه و مشاور امور ایثارگران و جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان برگزار شد.

نظر شما