شناسهٔ خبر: 47185101 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برای حضور در بازار‌های جهانی؛

دانش‌بنیان‌های حوزه آب و انرژی توان رقابتی خود را ارتقا می‌دهند

معاونت علمی با برگزاری جلسات و اتکا به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف انرژی به ارتقای تاب آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی آن‌ها می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی در تلاش است تا با ارتقای توان رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح بین‌المللی، این شرکت‌ها را آماده حضور در بازار‌های جهانی کند و توان تخصصی آن‌ها را افزایش دهد. یکی از اقدامات این ستاد برای تحقق این موضوع، برگزاری جساتی برای ارتقای تاب آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی با اتکا به توانمندی شرکت‌­های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف انرژی کشور است.

 

یکی از اولویت‌های ستاد این است که شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه بتوانند در بازار‌های جهانی و منطقه خود را به اثبات برسانند. اینکه آن‌ها بتوانند با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور در این دوره‌های تخصصی صادرات محصولاتشان را افزایش دهند و خود را در این بازار‌ها به عنوان برندی جهانی معرفی کنند.

 

کاری که قرار است به این شرکت‌ها کمک کند تا در عرصه بین‌المللی، فرصتی برای رقابت، معرفی و ایجاد بازار فروش برای محصولات خود پیدا کنند. بر همین اساس نیز جلساتی با هدف افزایش تاب‌آوری صنعت فتو ولتاییک، نیروگاه‌­های حرارتی، صنعت انرژی باد، صنعت بالادستی نفت، صنعت گاز، صنعت پالایش و پخش، صنعت پتروشیمی و تجهیزات فرآیندی برگزار کرده است.

 

در مواجهه با نوسانات اقتصادی و عدم قطعیت‌ها در روابط بین‌المللی نیاز به تاب‌آورتر شدن فناوری‌های راهبردی در صنعت انرژی بیش از پیش احساس می‌شود. این امر موجب شده است که تاب‌آوری، به عنوان بزرگ‌ترین چالش ملی در عصر حاضر قلمداد شود.

نظر شما