شناسهٔ خبر: 47184250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی ایلام خبر داد

کشت پنبه برای اولین بار در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی استان ایلام

ایلام- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از کشت پنبه برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، حشمت اله زرین جوب با بیان اینکه برای اولین بار در استان ۴۰۰ هکتار  از اراضی شهرستان هلیلان به کشت پنیه اختصاص یافته است، افزود: در مرحله بعد نیز قرار است ۴۰۰ هکتار دیگر در این شهرستان و ۴۰۰ هکتار هم در شهرستان ایوان به کشت این محصول اختصاص یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: امسال و در سال زراعی جاری برای اولین بار کشت مکانیزه پنبه در استان ایلام آغاز شده و خرید محصول آن نیز طی قراردادی منعقد شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول از پنبه زارهای استان برداشت شود و از شهریورماه فرآیند برداشت پنبه در استان آغاز می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: پنبه از ارقام زودرس تابستانه است که نیاز آبی آن نسبت به برخی محصولات از جمله ذرت کمتر است و امسال کشت آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

نظر شما