شناسهٔ خبر: 47183541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار تهران:

استاندار: ۸۵۰۰میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به تهران اختصاص یافت

تهران- ایرنا- استاندار تهران اعلام کرد:  امسال هشت هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل مالیات بر ارزش افزوده به برخی دستگاه‌های اجرایی این استان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان تهران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: این میزان اعتبار به صورت نقدی در اختیار دستگاه هایی همچون شهرداری ها، دهیاری ها، بخشداری ها و روستاهای فاقد دهیاری برای رفع محرومیت ها، توسعه زیر ساخت ها و مبارزه با معضلات اجتماعی قرار می گیرد.

وی با بیان  اینکه پیشنهاد اولیه اختصاص مالیات ارزش افزوده به دستگاه های اجرایی از سوی استان تهران به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، بیان کرد: باید برای استفاده از این بودجه برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد تا شاهد اقدامات مطلوبی در بخش های مورد نظر باشیم.

افزایش سالانه ۲۰۰ هزار مشترک به شبکه برق استان تهران 

استاندار تهران در خصوص میزان مصرف برق در استان نیز گفت: سالانه حدود ۲۰۰ هزار مشترک جدید در زمینه خانگی، صنعتی و اداری به شبکه برق استان تهران متصل می شوند که ۱۰۰ هزار مشترک آن مربوط به شهر تهران است.

محسنی بندپی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر،  کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا باید میزان برق مصرفی ادارات ۵۰ درصد کاهش یابد و بر دستگاه های ارزهای دیجیتالی که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند نظارت شود تا برق خانه ها در تابستان قطع نشود.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق سه هزار مگاوات افزایش یافته است، ادامه داد: وزاتخانه ها در بحث صرفه جویی برق با ما همکاری نداشته اند اما دستگاه های استانی در این راستا با ما همکاری خوبی داشتند.

محسنی بندپی با انتقاد از ۹ هزار دستگاه دولتی پرمصرف گفت: نباید هیچ حاشیه امنی برای دستگاهی ایجاد شود و در صورتی که شرکت برق استان تهران، برق دستگاه های پرمصرف را به صورت هوشمند قطع نکند ما با آنها همکاری نخواهیم کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه به ازای یک درجه افزایش دما میزان برق در تهران 100 مگاوات افزایش می یابد، گفت: سال گذشته برق صنایع به مدت یک هفته بدون اطلاع قبلی قطع شد این اتفاق نباید دیگر رخ دهد، کمیته ای باید برای برنامه ریزی در زمینه نوبت قطع برق با حضور معاون اقتصادی، مدیر شرکت برق و دیگر متولیان امر برگزار شود تا دیگر مانند سال قبل برق هیچ مکانی بدون اطلاع قبلی قطع نشود.

محسنی بندپی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان تهران نیز باید به کشاورزان اعلام کند که در صورتی که در پیک مصرف یعنی از ساعت 11 تا 16 بعدازظهر از آب چاه های خود استفاده نکنند به آنها مشوق هایی نظیر 20 ساعت برق رایگان تعلق می گیرد، ادامه داد: همیشه مردم با ما همکاری کرده اند اکنون نیز باید از سوی رسانه های نوشتاری، تصویری و صوتی و دستگاه های متولی اطلاع رسانی دقیقی در خصوص پیک مصرف و صرف جویی برق  صورت گیرد تا مردم با ما همکاری کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به تعطیل بودن مدارس و دانشگاه ها همچنان مصرف برق این اماکن بالاست که باید میزان مصرف آنها از برق و دستگاه های سرمایشی در تابستان کاهش یابد در غیر اینصورت برق مکان های پر مصرف قطع می شود.

استاندار تهران در خصوص دولت الکترونیک نیز گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، حفاظت، مراقب و امنیت شبکه دولت طی یکی دوسال گذشته اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و در بخش فناوری اطلاعات در همه دستگاه های دولتی بخصوص استانداری جهش مطلوبی داشته ایم.

محسنی بندپی اضافه کرد: استفاده و به کارگیری از سامانه مکاتبات الکترونیک برای کاهش مراجعات حضوری در برخی از دستگاه های دولتی آغاز شده و در دیگر دستگاه ها نیز باید تداوم یابد.

 استاندار تهران در خصوص انتخابات نیز گفت: امسال چهار انتخابات در استان تهران برگزار می شود که از سوی معاون سیاسی و اجتماع جلسه هایی برای بررسی جوانب برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه در زمینه ارتقاء فناوری  اطلاعات نیز دکل هایی نصب شده است، بیان کرد: اگرچه متولی برگزاری انتخابات وزارت کشور، استاندار و فرمانداران هستند اما انتخابات یک بحث ملی است که همه دستگاه ها باید برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد با هم هم افزایی داشته باشند.

نظر شما