شناسهٔ خبر: 47183224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه خوزستان؛

فعالیت بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در خوزستان

اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: بیش از ۸۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده در نقاط مختلف استان در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور روز چهارشنبه در رزمایش کمک های مومنانه در اهواز اظهار داشت: امیدواریم خداوند به برکت ماه رمضان، مسیر پیشرفت، آبادانی و سلامتی ملت ایران و عبور از موانع را هموار کند و مردم ما هرچه زودتر از ویروس منحوس کرونا نجات پیدا کنند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل  بسیج سازندگی افزود: بسیج سازندگی یک مجموعه خدمتگزار است که با همت و تلاش جوانان این مرز و بوم رشد و نمو پیدا کرده و امروز یک مجموعه بالغ برای خدمت رسانی است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در راستای خدمت به مردم و جمع آوری کمک های مومنانه با حمایت کمیته امداد، سپاه و بسیج سازندگی،  ۶ هزار بسته غذایی امروز به مناسبت عید فطر بین مردم استان توزیع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در ۲ ماهه اول امسال حدود ۱۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه، بسیج سازندگی و با همکاری کمیته امداد تهیه و توزیع شده و بخشی از آن نیز در حال توزیع شدن است. همچنین پخت غذای گرم به تعداد بسیار بالایی توسط کمیته امداد و بسیج سازندگی انجام شده است.

شاهوارپور بیان کرد: امسال بیش از ۱۲۶ فقره جهیزیه تهیه شده و در اختیار زوجین جوان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی یک مجموعه پویا و با نشاط و خودجوش است که از جوانان داوطلب و ایثارگر تشکیل شده است افزود: خوزستان بیش از چهار هزار منطقه روستایی دارد که با مشکلات بسیاری مواجه هستند و گروه های جهادی با حضور در این مناطق اقدام به خدمات رسانی می کنند.

فرمانده سپاه استان گفت: علاوه بر بازسازی منازل سیل زده در استان و کمک رسانی به زلزله زدگان، تلاش های بسیار زیادی توسط گروه های جهادی در بخش ساخت و تعمیر منازل در مناطق صعب العبور صورت گرفته است.

وی افزود: در آینده توافق نامه ای با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی استان خواهیم داشت تا با همکاری این دستگاه ها و با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف و آلام مردم را تسکین دهیم.

شاهوارپور گفت: در ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس و مساجد اقدامات بسیار زیادی توسط گروه های جهادی در استان انجام و در بخش آموزش های عقدیتی و کلاس های قرآنی نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش مجاهدانه ای برای کمک به بیماران کرونایی از سوی نیروهای جهادی در استان انجام شده است افزود: گروه های جهادی به صورت خودجوش با حضور در بیمارستان ها در کنار پرستاران، به بیماران کرونایی در حال خدمت رسانی هستند که یک اتفاق بزرگ است. 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: گروه های جهادی برای شناسایی بیماران کرونایی در سراسر استان به کمک بهداشت و درمان آمده اند و با اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی اقدامات شایسته ای را انجام داده اند.

تمام ایتام خوزستانی از حمایت معنوی برخوردار می شوند

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت:  طی تفاهم نامه با سپاه و بسیج سازندگی استان، قرار شد ۲۵هزار یتیم در خوزستان دارای حامی معنوی شوند.

جمال شیبه در رزمایش کمک مومنانه در اهواز اظهار داشت: براین اساس  امسال اتفاقات خوب و بزرگی با مشارکت سپاه و بسیج سازندگی در بحث مسکن برای ایتام رخ می دهد.

وی افزود: در طرح ارزشمند اکرام ایتام نیز هر بسیجی یک امدادگر افتخاری شده و در پیدا کردن حامی معنوی به ما کمک می کند.

شیبه بیان کرد: تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک های مومنانه باعث شد  حرکت عظیمی در کشور شکل بگیرد و قطعا این حرکت معنوی ماندگار و همیشگی خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام  (ره) خوزستان گفت: همه مجموعه هایی که در بحث محرومیت زدایی فعالیت می کنند امروز در کنار هم قرار گرفته اند تا خدمات ماندگارتر و تاثیرگذارتری به مردم ارائه دهند.

وی افزود: هدف گذاری ما برای ماه مبارک رمضان امسال، پخت یک میلیون پرس غذای گرم و ۱۷۰ هزار بسته معیشتی بود که با همکاری سپاه و بسیج سازندگی استان حدود ۹۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و مابقی آن با کمک دیگر ارگان ها صورت گرفته است.

شیبه به توزیع ۶ هزار بسته حمایتی با کمک سپاه در سطح استان اشاره کرد و گفت: همچنین در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز حدود پنج هزار بسته معیشتی بین مردم استان توزیع شد.

نظر شما