شناسهٔ خبر: 47182924 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انهدام باند سارقان خشن و مسلح طلافروشی‌ها/ اعتراف به سرقت ۲۰ کیلو طلا

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سارقان مسلح طلافروشی‌ها با تلاش کارآگاهان زبده پلیس آگاهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران با اعلام خبر بازداشت اعضای باند سارقان مسلح طلافروشی اظهارداشت: مردادماه سال گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در باقرشهر به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد که بررسی‌ نشان داد که یک باند ۴ نفره سارقان مسلح به یک طلافروشی در باقرشهر وارد شده و قصد سرقت مسلحانه داشتند، اما موفق به این کار نشدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت‌ موجود به سرعت ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در موقعیت حاضر و سرنخ‌هایی پیدا شد اما متاسفانه نفرات این باند کاملا صورت‌های خود را پوشانده بودند. 

وی گفت: با پیگیری‌ در ارتباط با سرقت‌های مشابه انجام شده توسط این باند که در اطراف تهران صورت گرفت، مشخص شد این باند به شکل مشابه، مسلحانه و بسیار خشن با استفاده از سلاح گرم در غرب استان تهران (اسلامشهر، بهارستان و ملارد) 3 فقره سرقت مسلحانه طلافروشی را به صورت موفق انجام داده‌ و متأسفانه تصاویر این اقدامات مجرمانه در فضای مجازی پخش و تأثیر بسیار بدی در احساس امنیت مردم گذاشته بود.

سردار لطفی ادامه داد: این باند خود را آماده کرده بودند که سرقت مسلحانه دیگری را در یکی از شهرهای کشور انجام دهند که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، در یک اقدام پیش‌دستانه یک نفر از اعضای این باند را همراه با مقدار قابل توجهی سلاح بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: سایر اعضای باند که متوجه رهگیری توسط پلیس شده بودند به مخفیگاه‌های خود رفتند اما در ادامه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدیم سایر نفرات را نیز در عملیات‌های مختلف و با شجاعت کامل مأموران آگاهی بازداشت کنیم.

وی با اشاره به بازداشت ۷ نفر از اعضای این باند شامل سارقان مسلح و مالخران اعلام کرد: اعضای این باند تاکنون به 4 فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده و گفته اند که بیش از 20 کیلو طلا را سرقت کرده اند.

رئیس‌پلیس آگاهی پایتخت بابیان اینکه اعضای این باند بخشی از طلاها را به فروش رسانده بودند تصریح کرد: مقدار زیادی سلاح، مهمات جنگی، فشنگ، پلاک‌های جعلی و خودروهای مسروقه از این افراد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که تعدادی از دستگیرشدگان سوابق متعددی در رابطه با سرقت و اقدامات خشن دارند خاطرنشان کرد: متهمان در اختیار پلیس آگاهی بوده و با جدیت روند رسیدگی به پرونده پیگیری می شود.

انتهای پیام/

نظر شما