شناسهٔ خبر: 47182221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد :

تاکنون هیچ شیری در منطقه عمومی کمالوند مشاهده نشده است

مهرداد فتحی بیرانوند از پایش منطقه عمومی کمالوند توسط محیط‌بانان و کارشناسان این اداره کل جهت تحقیق در خصوص وجود حیوان وحشی در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

فتحی بیرانوند گفت: با توجه به گزارشات واصله از اهالی منطقه کمالوند شهرستان خرم‌آباد در غروب ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مبنی بر وجود یک حیوان وحشی که به ظن مردم محلی یک قلاده شیر بوده و غرش هایی شبیه این حیوان داشته و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی این منطقه، بلافاصله کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل جهت بررسی موضوع در منطقه حضور پیدا نموده و با توجه به تاریکی هوا با امکاناتی از قبیل نور افکن، چراغ قوه، دوربین دید در شب و تفنگ بیهوشی در معیت نیروهای محلی به پایش منطقه پرداختند.

فتحی بیرانوند اظهار داشت در این پایش ها که تا صبح روز بیست و دوم اردیبهشت ادامه داشت هیچگونه مورد مشکوکی مبنی بر وجود حیوانات وحشی مانند شیر و پلنگ در این منطقه مشاهده نگردید.

فتحی با اشاره به وضعیت توپوگرافی منطقه کمالوند گفت: با توجه به وضعیت منطقه و اینکه نسل شیر در کشور دیر زمانیست که منقرض شده است امکان اینکه گونه مشاهده شده شیر  وحشی باشد بسیار پایین است.

وی در خصوص احتمال اینکه شاید گونه مشاهده شده توسط اهالی از شیرهای موجود در باغ های وحش باشد که متواری شده گفت: با اعلام مسولین باغ وحش خرم آباد، شیرهای نگهداری شده در این مکان با رعایت تمام نکات ایمنی و امنیتی در این مرکز نگهداری می شوند و احتمال این موضوع کاملاً منتفی است.

فتحی گفت: وجود یا عدم وجود هر گونه جانوری در این منطقه منوط به مشاهده مستقیم یا مشاهده نمایه های این جانور می باشد و تا مشخص شدن کامل موضوع این اداره کل  در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به وظیفه سازمانی این اداره کل مبنی بر حفظ و حمایت از حیات وحش گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در صورت وجود هرگونه حیوان وحشی در این منطقه تمهیدات لازم را جهت حفاظت از این گونه جانوری و نیز سلامت مردم به کار خواهد بست و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل منطقه مورد نظر را تحت کنترل داشته تا اقدامات لازم را در صورت وجود هرگونه حیوان وحشی انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با دعوت مردم این منطقه به آرامش و همکاری با پرسنل حفاظت محیط زیست استان از تمامی دوستداران محیط زیست خواست هرگونه گزارش زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما