شناسهٔ خبر: 47181742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل کمیته امداد کرمانشاه

مردم از طریق درگاه‌های الکترونیکی فطریه پرداخت کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: مردم می‌توانند مبالغ مربوط به زکات فطریه و کفارات خود را از طریق پنج درگاه الکترونیکی این نهاد پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

«محسن رخصی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد می‌توانند از طریق درگاه‌های الکترونیک با شماره‌گیری کد دستوری #٥*٨٨٧٧* از طریق تلفن همراه، تماس با تلفن گویای ٠٩٦٨٨٧ و یا مراجعه به اپلیکیشن بله، بام، سکه، ایوا و سنا و سایت WWW.emdad.ir فطریه را پرداخت کنند.

وی گفت: کرمانشاهیان می‌توانند زکات فطره عام را به شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۴۴۵،   زکات فطره سادات را به کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۷۱۱ کفاره غیرعمد را به کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۹۸۷ و کفارات عمد را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۲۵۲ واریز کنند.

رخصی تاکید کرد: فطریه جمع‌آوری شده در همان روز عید به دست افراد کم برخوردار از پیش شناسایی شده خواهد رسید.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه به استقرار بیش از ۲ هزار پایگاه ثابت و سیار در شهرها و روستاهای استان در روز عید سعید فطر نیز اشاره کرد.

وی یادآور شد: این پایگاه‌ها پیش از نماز عید سعید فطر در مصلاهای اقامه نماز دایر و در سطح معابر، میادین و محلات نیز تا ظهر عید به منظور دریافت زکات فطره شهروندانی که موفق به پرداخت نشده‌اند، مستقر خواهند شد.

رخصی کمیته امداد را دبیرخانه شورای زکات متولی جمع آوری زکات فطره و کفارات مردمی اعلام کرد.

فطریه از فروع دین اسلام است که در عید فطر از سوی مردم برای کمک به نیازمندان پرداخت می‌شود.

میزان فطریه معادل مبلغ سه کیلوگرم قوت غالب (غذای روزمره) مورد استفاده افراد است که می‌تواند گندم (برای کسانی که بیشتر نان می‌خورند) یا برنج یا ذرت یا کشمش یا خرما و مانند این‌ها باشد.

حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد است.

نظر شما