شناسهٔ خبر: 47181737 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افشون:

اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی به استان تفویض شد

معاون استانداری فارس گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان امور مالیاتی کشور، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان اردیبهشت ماه به اداره کل امور مالیاتی استان تفویض شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی فارس در شیراز، گفت: این بخشودگی تمام فعالان اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی در هر منبع برای هرسال یا دوره در صورت پرداخت مانده بدهی را شامل می‌شود.

او ادامه داد: این اقدام در جهت حمایت از تولید و تکریم فعالان اقتصادی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و با توجه به آثار بیماری کرونا بر فضای کسب و کار انجام گرفت.

افشون اظهار داشت: میزان بخشودگی جرائم در صورت پرداخت مانده بدهی تا پایان فروردین ماه برای تمام فعالان اقتصادی ۷۲ درصد و در صورت پرداخت حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی ابلاغی تا ۱۰۰ درصد است.

او تصریح کرد: این تفویض اختیار به استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه است و محدودیت زمانی در ارائه درخواست‌ها وجود ندارد و در هر صورت تابع شرایط بخشودگی تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: مودیان مشمول موظفند درخواست بخشودگی را به اداره کل امور مالیاتی استان تسلیم کنند.

افشون افزود: مودیانی که مشمول پرداخت مالیات نبوده یا طبق مقررات مشمول معافیت بوده‌اند، اما مشمول جرائم عدم انجام تکالیف قانونی شده‌اند حسب مورد از بخشودگی تا ۱۰۰ درصد جرائم برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما