شناسهٔ خبر: 47181452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

با حضور مسوول بخش پادکست قصه‌گویی استان البرز

    آشنایی نوجوانان البرزی با  پادکست قصه‌گویی  

دنیا یارمحمدی، مسوول بخش پادکست قصه‌گویی استان البرز در یک کارگاه مجازی مراحل تولید پادکست را برای نوجوانان شرح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، این کارگاه با هدف آشنایی و رفع اشکالات نوجوانان قصه‌گو جهت شرکت در بخش جدید «پادکست» که به تازگی به جشنواره بین‌المللی قصه گویی اضافه شده است برگزار شد.

دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی کانون مرکز هشتگرد که از طرف انجمن قصه‌گویی کانون استان به عنوان مسوول بخش پادکست معرفی شده است و با تشکیل گروه مجازی از هفته‌های گذشته به شکل مداوم  نوجوانان و سایر علاقه‌مندان را راهنمایی می‌کند در این نشست مجازی به تعریف پادکست پرداخته و در ادامه به ضرورت داشتن برنامه منظم برای اجرای پادکست ها اشاره کرد و از علاقه‌مندان خواست مراحل کار خود از جمله انتخاب قصه، انتخاب موسیقی مناسب، نقاط اوج و فرود قصه را به صورت یک متن مشابه فیلم‌نامه نوشته و برای هر ثانیه‌ی فایل صوتی خود برنامه داشته باشند.

این مربی قصه‌گو در ادامه به وسایل و ابزارها و نرم‌افزارهای موجود و در دسترس و ساخت تجهیزات با وسایل ساده اشاره کرده و از نوجوانان خواست با اتکا به توان و خلاقیت خود و بدون انجام هزینه‌های اضافی و با بهره‌گیری از نظرات ارزشمند مربیان خود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال تولید یک اثر فاخر باشند.

انتخاب موضوع مناسب برای قصه یا موضوعات مرتبط با قصه از جمله پادکست پژوهشی، شناخت توانمندی‌های شخصی با توجه به موضوع انتخابی برای قصه، شیوه‌های انجام کار به شکل گروهی، داشتن شروع و پایان مناسب، توجه به فضای ضبط قصه، انتخاب موسیقی مناسب، توجه به لحن و مکث‌ها و استفاده از موسیقی همگام با آن و مرز نمایش و قصه  از دیگر مواردی بود که یارمحمدی به آن اشاره کرد.

گفتنی است پاسخ به سوالات نوجوانان بخش پایانی این  نشست بود که به همت واحد آموزش و پژوهش کانون البرز و با مشارکت انجمن قصه‌گویی کانون ااستان صبح روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد .

علاوه بر نوجوانان علاقه‌مند جمعی از کارشناسان و مربیان کانون استان نیز در این نشست تخصصی حضور داشتند.

علاقه‌مندان گروه‌های سنی مختلف  می‌توانند جهت آگاهی از بخش‌های مختلف و شرایط حضور در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از جمله بخش تولید پادکست یا قصه‌های صوتی به نشانی www.kanoonfest.ir    مراجعه کنند.

نظر شما