شناسهٔ خبر: 47181107 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اوسطی:

نرخ فعلی خرید تضمینی انگیزه‌ای برای تحویل گندم به سیلوهای دولتی را فراهم نکرده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قیمت گندم‌ اعلامی در قالب خرید تضمینی باید انگیزه تحویل این محصول به سیلوهای دولتی در شرایط خشکسالی را فراهم می‌کرد که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه تعیین نرخ خرید تضمینی و میزان خرید گندم در سال جاری توسط دولت، گفت: متاسفانه دولت در زمینه تعیین نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی عمل نکرد و مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود این موضوع را بررسی می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود:  متاسفانه در سال جاری با خشکسالی مواجه هستیم و میزان برداشت گندم از مزارع دیم و آبی وابسته به منابع پایدار مانند قنوات و چشمه‌ها کاهش بسیار زیادی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نرخ اعلامی ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم مشوق مناسبی برای تحویل این محصول به سیلوهای دولتی نیست، عنوان کرد: پایین بودن قیمت گندم باعث می‌شود تا این محصول استراتژیک از چرخه مصرف  خارج و با توجه به بالا بودن قیمت نهاده‌های وارداتی به خوراک دام تبدیل شود.

اوسطی با بیان اینکه بخشی از گندم تولیدی کشور توسط برخی افراد در انبار‌ها احتکار می‌شود، تصریح کرد: پایین بودن میزان گندم برداشت شده در سال زراعی جاری و از سوی دیگر عدم تحویل به سیلوهای دولتی باعث می‌شود که برای تامین نیاز داخلی مجبور به واردات گندم با قیمت بسیار بالایی بشویم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قیمت گندم‌ اعلامی در قالب خرید تضمینی باید انگیزه تحویل این محصول به سیلوهای دولتی در شرایط خشکسالی را فراهم می‌کرد که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است./

پایان پیام
 

نظر شما