شناسهٔ خبر: 47180594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جعفری تاکیدکرد:

کمبود آب یکی از بزرگ‌ترین مشکلات چهارمحال و بختیاری است

نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه کمبود آب یکی از بزرگ‌ترین مشکلات چهارمحال و بختیاری است،گفت: دولت باید برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های شهری در این شهرستان اعتباراتی را از سطح ملی اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امیر قلی جعفری  بروجنی در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های شهرستان بروجن که با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های برگزار شد، تاکید کرد: قرار گرفتن این شهرستان در مسیر استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوبی کشور و تردد افزون‌بر ۵۰ هزار خودرو از جاده‌های این شهرستان در شبانه‌روز آسیب‌های جدی به وضعیت جاده‌های منطقه وارد کرده است.

 نماینده  مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ۶ شهر در شهرستان بروجن افزود: شهرداری‌های این شهرستان توان اقتصادی مطلوب، ماشین‌آلات مناسب و نیروی انسانی کافی برای رفع خسارت‌های وارد شده به جاده‌های ترانزیتی در شهرهای این شهرستان را ندارند.

جعفری به از بین رفتن زیرساخت‌های شهری در شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: دولت باید برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های شهری در این شهرستان اعتباراتی را از سطح ملی اختصاص دهد.

وی مساله کمبود آب را بزرگ‌ترین مشکل چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: با توجه به تخلیه آب‌خوان‌ها و خشکسالی‌های افزون‌بر یک دهه گذشته در استان، احتمال قطعی آب آشامیدنی برخی از شهرهای شهرستان بروجن مانند فرادنبه و سفیددشت وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون ۹۰ درصد فضای سبز شهرهای کشور با آب آشامیدنی شهری آبیاری می‌شود.

وی گفت: جداسازی آب فضای سبز در شهرهای شهرستان بروجن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار مدیریت شهر قرار دارد اما تسریع در روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند تزریق اعتبارات دولتی و ملی است.

جعفری تاکید کرد: تمامی شهرداری‌های شهرستان بروجن از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به‌طور جدی برای مقابله با این ویروس اقدام کرده‌اند و هزینه‌های زیادی را متقبل شده‌اند که البته باید بخشی از این هزینه‌های در قالب تخصیص اعتبارات ملی جبران شود.

وی یادآورشد: با توجه به استقرار جمعیت قابل‌توجه در طرح‌های مسکن مهر شهرها، اما همچنان زیرساخت‌ها و آماده‌سازی  محله‌های الهیه و طلاب مشکل دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود./

پایان پیام

نظر شما