شناسهٔ خبر: 47180152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمع‌آوری فطریه در خراسان جنوبی متمرکز بر روش‌های غیرحضوری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی تمرکز بر جمع‌آوری الکترونیکی فطریه و زکات است، با این وجود هزار و ۳۶۴ پایگاه در ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، مساجد، موسسات خیریه و شورای زکات روستایی برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

رضا سلم‌آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متولی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکوات، شورای زکات مستقر در کمیته امداد است لذا هم‌استانی‌ها می‌توانند مبالغ فطریه و کفارات خود را به صندوق‌های دارای نشان شورای زکات واریز کنند.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز مشابه سال قبل تمرکز بر روش‌های غیرحضوری است گفت: شماره‌گیری با تلفن همراه و استفاده از کد دستوری #۵*۸۸۷۷*، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به سایت کمیته امداد و استفاده از اپلیکشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا از جمله روش‌های غیرحضوری پرداخت فطریه و کفارات است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان زکات فطریه در این استان جمع‌آوری شد و امسال نیز هدف‌گذاری براساس ۴۰ درصد جمعیت یعنی ۳۲۷ هزار نفر است.

دفتر وجوهات شرعیه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، مبلغ زکات فطریه را ۲۰ هزار تومان و کفاره غیرعمد را پنج هزار تومان اعلام کرد.

در اطلاعیه این دفتر آمده است: فطریه عبارت است از سه کیلوگرم طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند. براساس محاسبات صورت‌گرفته میزان زکات فطره از قوت غالب برای هر نفر سه کیلوگرم، کفاره غیرعمد و فدیه هر روز ۷۵۰ گرم و کفاره عمد هر روز ۴۵ کیلوگرم و از نظر ریالی فطره برای هر نفر ۲۰ هزار تومان، کفاره غیرعمد و فدیه برای هر روز پنج هزار تومان و کفاره عمد برای هر روز ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

زکات فطره باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است کنار گذاشته و پیش از اقامه نماز عید فطر به فرد مستمند داده شود همچنین افراد غیر سید به سید نمی‌توانند فطریه بدهند.

نظر شما