شناسهٔ خبر: 47179855 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

افزایش 180 درصدی قبول و ارسال امانات پستی استان قم | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل پست استان قم از افزایش 180 درصدی قبول و ارسال بسته و امانات پستی در سال 1399در بخش داخل و خارج از کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی پست استان قم، ابولفضل باقری منش مدیرکل پست این استان با اشاره به عملکرد کارکنان پست پابه‌پای بهداشت و درمان کشور، بدون تعطیلی و به طور مستمر از افزایش 180 درصدی قبول و ارسال بسته و امانات پستی در سال 1399 خبر داد و گفت سال گذشته حدود هشت میلیون مرسوله وارده و صادره  جابجا شده است.

ابوالفضل باقری منش ‌با بیان اینکه خدمات رسانی پست تعطیل بردار نیست افزود: با وجود همه مخاطرات، کارکنان این اداره کل با به خطر انداختن سلامتی خود،‌ تمام همت و تلاش شان را در جهت خدمت سریع به مردم به کار بسته اند.

وی ادامه داد: از هفت میلیون و ۱۲ هزار مرسوله جابجا شده توسط پست قم در سال 1399، میزان بسته‌های پستی صادر شده از قم در سال 1399، یک میلیون و ۴۲۰ هزار مرسوله بوده که این آمار نسبت به سال 1398، ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در دو ماه سال جاری نیز حدود یک میلیون مرسوله صادره و وارده جابجا شده است و این نشانگر این است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد چشمگیری برخوردار بوده ایم.

باقری منش با تقدیر از عملکرد کارکنان اداره کل پست قم، گفت: شیوع ویروس کرونا، جابجایی مرسولات به عنوان مهمترین وظیفه و خدمت پُست حتی در سخت ترین شرایط از نظر شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف و ادارات ادامه داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مردم به خریدهای اینترنتی به صورت بسته های پستی‌ افزود: با افزایش خریدهای اینترنتی، پُست در این میان رابط بین خریدار و فروشنده شد و همین امر باعث گردید نوع مرسولات به ویژه در نیمه نخست سال گذشته اغلب به صورت بسته و امانت پستی باشد.

وی بیان کرد:‌ تمام تلاش پست این است که با بهره‌گیری از سیستم های نوین حمل‌ونقل و نیروی انسانی ماهر،‌ تمام مرسولات پستی را با نهایت دقت و ظرافت انتقال دهد تا کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

مدیرکل پست قم ادامه داد: به تمام نامه‌ها و بسته‌های تحویل داده‌شده به اداره کل پست استان برای ارسال به اشخاص و نهادهای دیگر،‌ کد رهگیری تعلق می‌گیرد و مراجعین می‌توانند در هر زمان با این کد از آخرین وضعیت ارسال بسته خود آگاه شوند.

 

 

نظر شما