شناسهٔ خبر: 47179649 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تصادف زنجیره ای در جاده اراک با دو کشته و سه مصدوم

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: نجاتگران آتش‌نشانی اراک سه مصدومی که بر اثر برخورد چهار دستگاه خودروی باری سبک در اتاقک خودروها گرفتار شده بودند را نجات داده و دو فوتی این حادثه را نیز از لابه‌لای آهن‌پاره‌های آنها خارج کردند.

صاحب‌خبر -

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۸:۳۵ صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه) مبنی بر بروز حادثه رانندگی در جاده تره‌بار و اعلام اینکه سرنشینان خودروها در اتاقک آنها گرفتار شده‌اند، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک بی‌درنگ زنگ ایستگاه‌های ۱۰۰(شهید نظری)، ۱۴۰ و ۲۲۰ را به ترتیب از کوی شهید مصطفی خمینی، میدان فراهان و کوی الغدیر به صدا درآورد و تیم‌های نجات این ایستگاه‌ها به سوی محل بروز حادثه در جاده تره‌بار رهسپار شدند.

وی افزود: چهار دستگاه خودرو (دو دستگاه نیسان، یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه وانت پراید) که همگی نیز حامل بار بودند به علت نامعلوم با یکدیگر به برخورد کرده و شدت آن به حدی بود که اتاقک آنها در هم پیچیده شده بود.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه تمامی سرنشینان خودروها در درون اتاقک آنها محبوس و گرفتار شده بودند، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در صحنه حادثه، نجاتگران آتش‌نشان به چند گروه تقسیم شده و ضمن ایمن‌سازی محل حادثه جهت جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، هر یک از تیم‌های نجات با استفاده از تجهیزات مخصوص و ست هیدرولیک امداد و نجات اقدام به برش بدنه خودروها کرده و عملیات نجات افراد گرفتار را با سرعت و دقت عمل بالا آغاز کردند.

آقازیارتی تصریح کرد: ناجیان آتش‌نشان پس از تلاش فراوان تمامی پنج نفر سرنشین را از درون اتاقک‌های در هم پیچیده خودروها خارج کرده و برای معاینه به همکاران اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

 

وی بیان کرد: پس از معاینه پزشکی، متأسفانه فوت دو نفر از آنها تأیید و سه نفر دیگر جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای عملیاتی نیز با ایمن‌سازی محل حادثه و جابجایی خودروها به حاشیه امن جاده و تحویل محل به عوامل انتظامی به مأموریت خود پایان داده و به ایستگاه بازگشتند.

 به گفته وی علت بروز این حادثه  توسط عوامل راهور در دست بررسی است.

انتهای پیام/ی

نظر شما