شناسهٔ خبر: 47178780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰۰ جمهوری‌خواه در آستانه ترک حزب خود و تشکیل حزبی دیگر

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بیش از ۱۰۰ عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا در اعتراض به کنترل شدید رئیس‌جمهور سابق بر این حزب، تهدید می‌کنند حزب سومی را تشکیل خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: به گفته یک منبع آگاه، بیش از صد جمهوری‌خواه، از جمله برخی از نمایندگان منتخب سابق این حزب، آماده می‌شوند این هفته بیانیه‌ای را منتشر کنند که در آن به حزب جمهوری‌خواه هشدار بدهند در صورتی که تغییرات خاصی را انجام ندهد، حزب سومی را تشکیل خواهند داد. انتظار می‌رود این بیانیه کنترل شدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، را بر حزب جمهوری‌خواه که امضاکنندگان این سند آن را نامعقول می‌دانند، هدف انتقاد قرار دهد.

در مقدمه این بیانیه که احتمالاً روز پنجشنبه (فردا) منتشر خواهد شد، آمده است: «وقتی در جمهوری دموکراتیک ما نیرو‌های توطئه‌گر، تفرقه افکن و مستبد ظهور می‌کنند، وظیفه میهن‌دوستانه شهروندان است که به طور جمعی در دفاع از آزادی و عدالت اقدام کنند.»

این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که سران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان قرار است روز چهارشنبه لیز چنی، عضو جمهوری‌خواه این مجلس را به علت انتقاد‌ها شدید و علنی‌اش از دروغ‌های انتخاباتی ترامپ، او را از مقام سوم این حزب در مجلس نمایندگان برکنار کنند.

مایلز تیلور، یکی از سازماندهندگان این حرکت (ضد ترامپ) که مقام سابق وزارت امنیت داخلی در دوران ترامپ بوده است، گفت: «این نخستین گام است. گروهی متشکل از بیش از صد جمهوری خواه برجسته فکر می‌کنند اوضاع برای حزب جمهوری‌خواه به قدری وخیم شده که زمان آن فرا رسیده است که به طور جدی این موضوع را بررسی کنیم که آیا تشکیل یک حزبِ دیگر، تنها گزینه است.»

او گفت افرادی که این بیانیه را امضا کرده‌اند شامل مقامات سابقی هستند که زمانی فرماندار، اعضای کنگره، سفرا، دبیران کابینه، قانونگذاران ایالتی و رؤسای حزب جمهوری‌خواه بوده‌اند.

تیلور از ذکر نام امضاکنندگان وهمچنین تغییراتی که این ائتلاف قصد دارد در این بیانیه از حزب جمهوری خواه مطالبه کند، خودداری کرد.

او گفت: «من هنوز یک جمهوری خواه هستم، اما به زحمت خودم را در این حزب نگه داشته‌ام، زیرا این حزب به سرعت از حقیقت و منطق دور شده است. من یکی از کسانی در این گروه هستم که به شدت احساس می‌کنم اگر ما نتوانیم حزب جمهوری‌خواه را به مسیر منطقی خود که از افکار آزاد، بازار‌های آزاد و افراد آزاد حمایت می‌کند، بازگردانیم، از این حزب بیرون می‌روم و افراد بسیاری با من از آن خارج می‌شوند.»

انتهای پیام/

نظر شما