شناسهٔ خبر: 47175291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جمعی از مراجع و علما فاجعه تروریستی در کابل را محکوم کردند/ این جنایت با هیچ منطق انسانی و اسلامی سازگار نیست

گروه استان‌ها ـ جمعی از مراجع و علما بیانیه‌ای در محکومیت جنایت علیه فرزندان بی‌گناه و شیعه در افغانستان صادر و انزجار خود را از این فاجعه تروریستی بیان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، این روزها، کابل در عزای از دست دادن کودکان و نوجوانان معصوم و بی‌گناه، سوگوار است، حادثه‌ای که دل هزاران انسان آزاده را به درد آورده است، در این حادثه که روز 18 اردیبهشت‌ماه 1400 با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در ورودی یک کلینیک متصل به دبیرستان دخترانه «سیدالشهدا» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل اتفاق افتاد 68 شهید و 165 زخمی به‌جای گذاشت که اکثر شهدا از دختران مدرسه سیدالشهدا بودند.

 آیت‌الله صافی گلپایگانی: فاجعه تروریستی افغانستان ضربه‌ای بزرگ بر پیکر عالم اسلام است

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی حادثه تروریستی در افغانستان را محکوم و اعلام کرد: اگر کشورهای اسلامی سکوت خود را در برابر دشمنان اسلام می‌شکستند، عده‌ای که گوی سبقت را از حیوانات درنده ربوده‌اند، جرئت پیدا نمی‌کردند که این جنایات هولناک را انجام دهند و چهره رحمانی اسلام عزیز را در انظار عالمیان مخدوش نمایند.

این مرجع عالی‌قدر در این پیام چنین اقدامی را ضربه‌ای بزرگ بر پیکر عالم اسلام از سوی گروهی مزدور اجانب و دشمنان بشریت خواند و تأکید کرد: حادثه اسفناک شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از کودکان معصوم و انسان‌های مظلوم در افغانستان، توسط گروهی ازخدابی‌خبر و از انسانیت دور، موجب تأثر و تأسف شدید جهان اسلام گردید.

 آیت‌الله مکارم شیرازی: مجامع بین‌المللی اسلامی با عاملان فاجعه تروریستی افغانستان به‌شدت برخورد کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز در پیامی ضمن محکومیت این حادثه عنوان کرد: بار دیگر جنایات گروه‌های تکفیری و کشتارهای هدفمند در افغانستان و خصوصاً عملیات جدید که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از کودکان و دانش‌آموزان بی‌گناه در این ماه عزیز به‌جرم محبت و ولایت اهل‌بیت (علیهم السلام) شد، موجب تألم و تأثر شدید گردید.

وی در این پیام اظهار داشت: از مقامات ملی و مذهبی افغانستان و همچنین مجامع بین‌المللی اسلامی می‌خواهم که با عاملان آن که برای ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان و مخدوش کردن چهرۀ رحمانی اسلام انجام می‌شود، با شدت برخورد نمایند.

 آیت‌الله شبیری زنجانی: عاملان فاجعه تروریستی افغانستان هیچ نسبتی با دین اسلام و مرام انسانیت ندارد

همچنین آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مدرسه سیدالشهدای کابل بیان کرد: خبر تأثربرانگیز شهادت و مجروحیت ده‌ها دختر دانش‌آموز شیعه مدرسه سیدالشهدای کابل و تعداد دیگری از افراد بی‌گناه در ایام ماه مبارک رمضان، موجب تألم و تأسف فراوان شد.

وی با بیان اینکه بی‌شک این رفتارهای وحشیانه هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام و مرام انسانیت ندارد گفت: این اولین بار نیست که مردم بی‌گناه افغانستان و منطقه، قربانی اعمال وحشیانه غیراسلامی و ضدانسانی می‌شوند و به نام دین، خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی: عاملان فاجعه تروریستی افغانستان به مجازات عمل خویش برسند

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی افغانستان اعلام کرد: در ماه رحمت و مغفرت رمضان المبارک خبر حادثه تروریستی در کشور افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن عده‌ای از کودکان و مردم بی‌گناه این کشور مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

وی گفت: بی‌شک سازمان‌هایی که به نام حقوق بشر فعالیت می‌کنند و سران کشورهای استکباری و وابستگان منطقه‌ای آنان به سکوت مرگبار خود ادامه خواهند داد، اما لازم است امت اسلامی و هر انسان آزادی‌خواه در هر کجای از جهان این جنایت را محکوم نموده و عاملان و حامیان این فاجعه اسفناک را به مجازات عمل خویش برسانند.

 آیت‌الله سبحانی: دولت افغانستان مانع پایمال‌شدن خون کودکان معصوم باشد

آیت‌الله سبحانی از مراجع شیعه در پیامی با تأکید بر اینکه دولت افغانستان مانع پایمال شدن خون کودکان معصوم باشد عنوان کرد: اقدام جنایتکارانه و تروریستی در شهر کابل که طی آن تعداد زیادی از دانش‌آموزان دختر مدرسه سیدالشهدا(ع)، شهید یا مجروح شدند  و صحنه‌های دل‌خراش این کشتار ظالمانه دل هر مؤمن و انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد؛ موجب تأسف و تأثر شدید گردید.

وی تأکید کرد: هدف قرار دادن کودکان و نوجوانان معصوم در ماه مبارک رمضان به‌جرم محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) با هیچ منطق انسانی و اسلامی قابل توجیه نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی: کشورهای حامی تروریست در فاجعه تروریستی افغانستان شریک هستند

آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیامی در محکومیت این جنایت ابراز کرد: قطعاً کشورهای حامی تروریست‌ها که در گذشته موجبات رشد و گسترش این نوع گروهکها را فراهم آورده و اسباب ناامنی را در افغانستان به وجود آورده‌اند، در این جنایت شریک هستند.

وی گفت: اقدام تروریستی و ددمنشانه گروهک تکفیری در غرب کابل و دشت برچی افغانستان و کشتار گسترده دختران شیعه هزاره در ماه مبارک رمضان که گناهی جز ایمان به خدا و اعتقاد به اهل‌بیت(ع) نداشته‌اند مایه تأسف و تأثر شدید گردید.

آیت‌الله سعیدی: خون دانش‌آموزان بی‌گناه افغان و مردم فلسطین جریان انتقام سخت را سرعت خواهد بخشید

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) نیز در پیامی خاطرنشان کرد: بی‌تردید خون دانش‌آموزان بی‌گناه افغان و مردم مظلوم فلسطین جریان انتقام سخت را سرعت خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: حوادث تلخ کشتار بی‌رحمانه‌ مسلمانان روزه‌دار افغانستان و فلسطین، در روزهای پاک و سرشار از معنویت رمضان، نشان از اوج خباثت دشمنان درنده‌خوی اسلام ناب محمدی دارد و رد چنگال منحوس شیطان بزرگ در تک‌تک این جنایات بر چهره‌ زنان و دختران و کودکان به خاک و خون کشیده‌شده، قابل مشاهده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز اقدام تروریستی در کابل را محکوم و اعلام کرد: این روز‌ها شاهد حوادثی هستیم که دل هر انسان آزاده‌ای را به‌درد می‌آورد، در غرب کابل مدرسه دخترانه شیعی منفجر می‌شود و پدران و مادران با جنازه‌های فرزندان معصومشان روبه‌رو می‌شوند و از سوی دیگر روزه‌داران اهل‌سنت در اطراف مسجدالاقصی موردحمله قرارگرفته و خانواده‌هایشان داغدار می‌شوند.

در این پیام عنوان شد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن این جنایات اخیر و با همدردی با خانواده‌های داغدار، از همه گروه‌ها، احزاب، علما، روشنفکران و جوانان جبهه مقاومت می‌خواهد با استقامت هرچه بیشتر در این عرصه و با توسعه توان دفاعی خویش در کنار رشد خودآگاهی و استقلال‌طلبی، آینده‌ای پر از امید برای ملت‌های مسلمان رقم بزنند.

انتهای پیام/457/ش+

نظر شما