شناسهٔ خبر: 47168458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛

نماز عید فطر در مساجد و امامزادگان مازندران برگزار می شود

مازندران - نماز عید سعید فطر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلی ها، مساجد و بقاع متبرکه استان مازندران برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در آستانه عید سعید فطر اعلام کردند؛ نماز عید سعید فطر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلی ها، مساجد و همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: نماز عید سعید فطر در همه مساجد و اماکن مذهبی شهرها و روستاهای استان با رعایت دقیق شیوه نامه ها و  پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار می شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: همچنین نماز باشکوه عید سعید فطر در مرکز استان مازندران نیز به امامت حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مصلی نماز جمعه مرکز استان اقامه خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز عید سعید فطر و با اشاره به اینکه مسجدی ها و فعالان حوزه دین در شرایط کرونایی همواره بیشترین همکاری و همراهی را با ستاد ملی کرونا داشته اند، افزود: تجربه برگزاری مراسم های شب های قدر در سال های گذشته و اخیر و برخی فعالیت های دینی و مذهبی با توجه به رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشتی و درمان ثابت کرده است که فعالان حوزه دین و مسجدی ها در اجرای همه دستورالعمل ها و شیوه نامه ها از دیگر اقشار جامعه دقیق تر و مصمم تر هستند.
 
حجت الاسلام شکریان، عید فطر را عید الله و شکرانه یک ماه بندگی برای خدای متعال دانست و تصریح کرد: عید فطر، جشن بزرگ بندگی مومنان و مسلمانان و شیعیان جهان است و همه مومنان، مسلمانان باید از دستاوردهای معنوی این ماه حفظ و حراست کنند.
 
برگزاری نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه مازندران
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز از برگزاری نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: توصیه می‌شود نماز عید فطر با حفظ فاصله‌گذاری و در فضای باز اماکن مذهبی برگزار شود.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری ادامه داد: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و با اقامه نماز عید سعید فطر به کار خود پایان می دهد.
 
وی با بیان این که مراسم های شب‌های رمضان به صورت محدود با رعایت توصیه‌های بهداشتی در فضای باز آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار شد، افزود: مراسم ویژه شب‌های قدر با همکاری روزه‌داران در اماکن مذهبی استان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: به هیأت‌های امنا و خادمین بقاع متبرکه ابلاغ شد، پیش از برگزاری نماز عید سعید فطر محوطه بقاع متبرکه را به صورت کامل ضدعفونی کنند.
 
وی در پایان بیان کرد: شبستان همه امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در روز عید سعید فطر به روی نمازگزاران باز است اما از شهروندان تقاضا می‌شود برای ورود برای اماکن متبرکه حتما از ماسک استفاده کنند./950/

نظر شما