شناسهٔ خبر: 47167270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۸۰پایگاه ثابت و سیار در خوزستان آماده دریافت فطریه هستند

اهواز - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری این کمیته و مساجد سراسر خوزستان برای جمع‌آوری فطریه و کفاره آن و نیز برای کمک به فقرا تدارک دیده شده‌ و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند.

صاحب‌خبر -

جمال شیبه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود بر همین اساس پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلاها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد زیرساخت‌های الکترونیکی را برای جمع آوری فطریه ایجاد کرده ادامه داد:شهروندان می‌توانند برای ادای زکات فطریه خود به دفاتر کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات خوزستان در سراسر استان مراجعه کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: پارسال بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال از زکات فطریه در پایگاه‌های کمیته امداد در خوزستان جمع‌آوری‌ و به حساب افراد زیر حمایت واریز شد.
وی ادامه داد: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌ هزینه معیشت، رفع سوء تغذیه کودکان، کمک‌ هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال افراد نیازمند هزینه می‌شود.
شیبه، با بیان اینکه زکات فطریه جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، افزود: میزان زکات فطریه برای هر نفر براساس قوت غالب و نظر مراجع محترم تقلید است.
وی گفت: زکات فطریه در محلی که به دست می‌آید در همان محل تقدیم نیازمندان می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: این نهاد حمایتی به عنوان بالاترین مکان جمع‌آوری اعانات و صدقات از گذشته این کار را به عنوان یک سنت حسنه دنبال کرده و از این فرصت برای کمک به جامعه اسلامی و نیازمندان محروم جامعه استفاده می‌کند.
وی گفت: این وجوهات بین نیازمندان زیر حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان توزیع شده و  ما مسئولیت داریم که امانت‌دار اعانات مردم باشیم و این امانت را بر حسب ضوابط شرعی بلافاصله بعد از جمع‌آوری در اختیار نیازمندان قرار بدهیم.
شیبه، با اعلام روش‌های غیر حضوری پرداخت زکات فطریه، بیان کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۸۸۷۷* با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوهات زکات فطریه پیش‌بینی شده و مردم عزیز می‌توانند از طریق تلفن گویای نیز ۰۹۶۸۸۷ نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه سایت کمیته امداد به آدرس EMDAD.IR آماده دریافت زکات فطریه مردم است ادامه داد:  شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۴۸۶ فطریه عام و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۷۵۲ فطریه سادات و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۰۲۷ کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۲۹۴ کفاره عمد  برای پرداخت زکات فطریه از سوی مردم فراهم می باشد.
وی بیان کرد: اپلیکیشن‌های بله- بام- سکه- ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطریه را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌های می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

نظر شما