شناسهٔ خبر: 47167018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماز عید فطر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلی غدیر بهاباد اقامه می شود

یزد نماز روز عید سعید فطر با همکاری مردم ودستگاههای مربوطه با رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت محیط باز در مصلی غدیر شهرستان بهاباد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی صبح امروز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی وبرنامه ریزی نمازعید فطر اظهار کرد: نماز عید فطر همزمان با روز عید فطر با رعایت موارد و ضوابط کامل مربوط به پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ستاد مقابله با کرونا  ساعت ۷ صبح روز عید سعید فطر  درمصلی غدیر بهاباد  به صورت محیط باز برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا تمامی برنامه‌ها طبق موازین بهداشتی برای پیشگیری از ویروس بیماری کووید ۱۹ با همکاری مردم مومن اتخاذ شد و از شهروندان تقاضا می‌شود برای حضور در مراسم با رعایت کامل و دقیق نکات بهداشتی شرکت کنند و زیرانداز، مهر و سجاده شخصی با خود همراه داشته باشند.

امام جمعه بهاباد عید فطر را عید توفیق دستیابی به طاعت‌ها و عبادت‌ها و عید پیروزی اخلاص و عید بازگشت به فطرتی که زلال و خدایی است  دانست و گفت:  مومنان باید در حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان تلاش کنند.

ابراهیمی بشکانی با بیان این‌که اقامه نماز عید فطر «وحدت و برادری» مسلمانان جهان اسلام را نشان می‌دهد، اظهار داشت: شرط عید فطر رویت ماه شوال وباید دوراز شک وتردید باشد.

مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد هم در این نشست به نرخ زکات فطره برای شهرستان بهاباد اشاره کرد و افزود : پرداخت زکات فطره هرنفر 21 هزارتومان ، زکات فطریه سادات 21هزارتومان و پرداخت کفاره غیر عمد ۵۲۵۰۰ ریال برای شهرستان بهاباد تعیین شده است .

وی گفت: در روز عید فطر صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه در محل برگزاری نماز عید مستقر می‌باشند تا فطریه نمازگزاران را جمع آوری نمایند.

نماز عید فطر در بخش مرکزی و بخش آسفیچ نیز در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود .

انتهای پیام /ل

نظر شما