شناسهٔ خبر: 47164186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

با رد اتهام های حقوق بشری؛

چین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مسلمان کُشی کرده است

وزارت خارجه چین می گوید شایسته نیست آمریکا که در بیش از ۸۰ کشور جنگ افروزی کرده و دستش به خون انسان های بی شمار از جمله مسلمانان آغشته است؛ به دولت پکن اتهام های حقوق بشری نسبت دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «هوآ چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، در جلسه مطبوعاتی این وزارتخانه، تلاش آمریکا برای نسبت دادن اتهام‌های حقوق بشری به چین به ویژه در رفتار با مسلمانان اویغور را به شدت محکوم کرد.

این مقام چینی در ادامه افزود: آمریکا مدعی رعایت حقوق بشر است حال آنکه بیش از هر کشور دیگری در جهان، مسلمان کُشی کرده است.

هوآ چون اینگ ادامه داد: صرف نظر از تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا، به خوبی می‌دانیم که واشنگتن به اسم مبارزه با تروریسم در بیش از ۸۰ کشور جهان جنگ افروزی کرده و عملیات نظامی داشته است. بیش از ۸۰۰ هزار نفر که اغلب غیرنظامی هستند در نتیجه خشونت‌های جنگی جان خود را از دست داده و دهها میلیون نفر آواره شده‌اند.

این مقام چینی ادامه داد: تا چه اندازه تماشای خونسردانه مرگ هزاران مسلمان افغان، عراقی و سوری به دست آمریکا، نفاق آمیز است. اینکه بیش از ۶۰۰ هزار آمریکایی از کووید ۱۹ جان دادند و با این همه، درباره مسائل حقوق بشری سین کیانگ دروغ پردازی می‌کنند.

ماه گذشته نیز وزارت خارجه چین در مواجهه با اتهام‌های آمریکا، گفت: واشنگتن تلاش می‌کند تا بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیندازد.

انتهای پیام/

نظر شما