شناسهٔ خبر: 47159608 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عضو شورای تهران: استخدام دستیاران در شهرداری غیرقانونی است

فارس نوشت: عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم رعایت قانون در روند مربوط به جذب دستیاران گفت: میزان دریافتی دستیاران از سایر کارکنان شهرداری بیشتر است.

صاحب‌خبر -

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکری به پیروز حناچی شهردار تهران اظهارداشت:شنیده‌ها حاکی از آن است که شهرداری تهران قصد ندارد که در راستای برنامه تبدیل وضعیت نیروهای خود به رسمی برای حدود ۲۰۰۰ نیرو و تصویب یکی از تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر که هرگونه رابطه استخدامی اعم از روزمزد، کارگری، شرکتی یا کار معین دارند اقدام کند.

وی افزود: همچنین شنیده‌هایی به گوش می‌رسد که با برخی ایثارگران خارج از حوزه شهری تماس‌هایی برقرار و پیشنهاد شده که در آزمون دستیاری شرکت کنند. این بر خلاف نص صریح قانون، مصالح شهرداری و تبعیض علیه کارکنان شهرداری است، لذا به شهردارتهران تذکر می‌دهم نسبت به رعایت مر فانون و صیانت از حقوق کارکنان شهرداری تهران توجه کافی داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران به موضوع ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: بنابر این قانون شهرداری تهران باید ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی تامین نیروی مورد نیاز خود اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی را از بین ایثارگران جذب کند، اما به‌رغم وضوح این قانون، در فراخوان جذب دستیاری مدیران این بخش مغفول مانده و گزینه‌ای برای ابراز ایثارگری وجود نداشته است. بدیهی است آنچه که در عمل رخ داده تخطی از قانون و تخلف بوده و متخلفین به اجرای این قانون باید به هیات تخلفات اداری معرفی شوند.

نظری گفت: همچنین هشدار دهم به نهادهای نظارتی در مورد شهرداری تهران، که به نظر می‌رسد نفوذ جریان نفاق میان برخی از مدیران شهرداری در حال گسترش است و باید حواس‌ها به افرادی که پشت درهای بسته با گروهی می‌نشینند به دلخواه آنان حرف می‌زنند و پشت در بسته دیگر با گروهی دیگر نشسته و حرفی دیگر و کاملا متفاوت می‌زنند، باشد تا این نفوذ جریان نفاق به ضرر شهر و شهرداری تمام نشود.

وی گفت: تذکر دیگر من درباره خبرهایی است که درباره جذب و تبدیل وضعیت برخی از نیروهای شهرداری تهران به گوش می‌رسد. از این رو لازم است شهرداری تهران مواردی را که مطالبه خانواده بزرگ کارکنان شهرداری تهران است، مورد توجه خود قرار دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه به‌رغم تذکرهای مکرر و متعدد، همچنان دسترسی به سامانه جامع منابع انسانی در اختیار اینجانب و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر قرار نگرفته و از این رو امکان آنکه از صحت و سقم ادعاهای مدیران شهرداری درمورد عدم جذب نیروی جدید اطمینان داشته باشیم، وجود ندارد. لازم است دسترسی به سامانه جامع منابع انسانی در حدی که امکان راستی‌آزمایی وجود داشته باشد هرچه سریع‌تر برای اعضای شورای شهر به عنوان نهاد ناظر بر شهرداری تهران ایجاد شود.

وی بیان داشت: مساله دوم، عدم رعایت قانون در روند مربوط به جذب دستیاران است. موضوعی که دارای ابهامات فراوانی نیز هست. فرآیند جذب این افراد از ابتدا دارای حاشیه‌های جدی بود که مورد تذکر اعضا نیز قرار گرفت و همچنان هم لیستی از این افراد منتشر نشده تا شورا به طورکامل در جریان آنچه که رخ داده قرار بگیرد و مطمئن شود که خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشده باشد.

همچنین یکی از نگرانی‌های کارکنان شهرداری میزان دریافتی دستیاران است که به رغم سابقه کم کاری نسبت به شمار زیادی از کارکنان، دریافتی بسیار بیشتری دارند که این تبعیض قابل توجه است.

تغییر درکمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران

در ادامه حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: وقتی پسماند در شهر تهران جمع آوری می‌شود به سمت شهرری می‌رود  روزانه نزدیک به ۹ هزار تن پسماند در آنجا دپو می‌شود. از این رو حوزه جغرافیایی و تقسیمات کشوری شهرستان ری ذی حق است که در کمیته راهبری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند" نقش داشته باشد.

وی با تاکید براینکه حضور یک نماینده از فرمانداری ری در کمیته مذکور به بهتر اجرایی کردن طرح کمک می‌کند، اظهار کرد: همچنین این امر سبب می‌شود در کمیته تعارضاتی که پسماند با شهرستان ری دارد کاهش یابد و زمانی که نماینده فرمانداری در کمیته راهبری حضور داشته باشد بسیاری از مسائل رفع می‌شود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش پیشنهاد داد: پیشنهاد می‌کنم به جای نماینده استانداری تهران حتما در یکی از ردیف‌هایی که جزو کمیته هستند فرمانداری ری قید شود تا ایرادی که طرح در مطالعه و اجرا داشت رفع شود.

سرانجام این‌ پیشنهاد با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید و بند مذکور اصلاح شد.

۲۳۵۲۳۱

نظر شما