شناسهٔ خبر: 47155841 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۸۶ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۸۶ مورد جدید به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۳۳ هزار رو ۶۰۱ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک ۱۸۵ بیمار حاد تنفسی و ۹۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

او شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن سه نفر دیگر را یکهزار و ۲۷۸نفر ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم تقاضا کرد؛ در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

او بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوریکه ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظر شما