شناسهٔ خبر: 47138168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در صورت پرداخت زکات فقیری روی زمین نمی ماند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت مصرف زکات فطریه برای رفع نیازمندی ها و کمک به معیشت فقرا و نیازمندان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجه الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زکات از پایه های دین مبین اسلام است و به پرداخت آن سفارش زیادی شده است. 

حسینی با اشاره به اینکه در قرآن کریم در کنار نماز در آیه های زیادی دستور به پرداخت زکات داده شده است، تصریح کرد: زکات بر همه امت های پیش از اسلام واجب و لازم بوده است و به عنوان یک عمل عبادی از نگاه اجتماعی آثار و برکات ارزشمندی دارد. 

او اظهار کرد: اگر مردم زکات و خمس مال خود را پرداخت کنند فقیری روی زمین نخواهد ماند. 

حسینی با اشاره به اینکه خداوند ما را مکلف به توجه به نیازمندان کرده است، اظهار کرد:  یکی از راه های توجه به فقرا و نیازمندان پرداخت زکات است و رفاه و آسایش اخروی و دنیوی ما از برکات زکات است. 

او بیان کرد: در قرآن سفارش شده است که یکی از راه های رهایی شما از فقر پرداخت قسمتی از مال خود به نیازمندان است. 

حسینی با بیان اینکه دو نوع زکات داریم زکات مال و زکات بدن، ادامه داد: زکات بدن زکات فطریه است که باید در پایان ماه مبارک رمضان آن را به نیازمندان بپردازیم. 

او با اشاره به اینکه دراین ایام ماه مبارک رمضان فقرا و نیازمندان چشم انتظار کمک های ما هستند، خاطرنشان کرد: میزان زکات فطریه هر فرد بر مبنای گندم به ازاء هر تن ۱۸ هزار تومان و برمبنای برنج ۷۵ هزار تومان است و اولویت مصرف جهت نیازمندان تحت حمایت نهادهای حمایتی است.

انتهای پیام/س

برچسب‌ها:

نظر شما