شناسهٔ خبر: 47136856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان خبر داد

میزان فطریه هر فرد در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

محبوبه بخشایش‌نیا

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت مصرف زکات فطریه برای رفع نیازمندی ها و کمک به معیشت فقرا و نیازمندان است.

صاحب‌خبر -

" حجه الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی" در جلسه شورای زکات استان افزود: زکات از پایه های دین مبین اسلام است و به پرداخت آن سفارش زیادی شده است. 
وی با اشارره به اینکه در قرآن کریم در کنار نماز در آیه های زیادی دستور به پرداخت زکات داده شده است، تصریح کرد: زکات بر همه امتهای پیش از اسلام واجب و لازم بوده است و به عنوان یک عمل عبادی از نگاه اجتماعی آثار و برکات ارزشمندی دارد. 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر مردم زکات و خمس مال خود را پرداخت کنند فقیری روی زمین نخواهد ماند. 
حسینی با اشاره به اینکه خداوند ما را مکلف به توجه به نیازمندان کرده است، اظهار کرد:  یکی از راه های توجه به فقرا و نیازمندان پرداخت زکات است و رفاه و آسایش اخروی و دنیوی ما از برکات زکات است. 
وی بیان کرد: در قرآن سفارش شده است که یکی از راه های رهایی شما از فقر پرداخت قسمتی از مال خود به نیازمندان است. 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو نوع زکات داریم زکات مال و زکات بدن، ادامه داد: زکات بدن زکات فطریه است که باید در پایان ماه مبارک رمضان آن را به نیازمندان بپردازیم. 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، حسینی با اشاره به اینکه دراین ایام ماه مبارک رمضان فقرا و نیازمندان چشم انتظار کمک های ما هستند، خاطرنشان کرد: میزان زکات فطریه هر فرد بر مبنای گندم به ازاء هر نفر ۱۸ هزار تومان و برمبنای برنج ۷۵ هزار تومان است و اولویت مصرف جهت نیازمندان تحت حمایت نهادهای حمایتی است.
انتهای پیام 

نظر شما